Īsumā par satura SEO
Kad apmeklējam kādu mājaslapu, mēs vēlamies tajā atrast problēmas risinājumu, atbildi uz savu jautājumu, taču, lai līdz konkrētai mājaslapai nonāktu, ir svarīgi, lai tā būtu viegli atrodama. Vairāk nekā 80% interneta lietotāju sev nepieciešamās preces un pakalpojumus meklē Google, un vairums, ievadot Google meklētājā noteiktus atslēgvārdus, iziet cauri vidēji trim līdz piecām meklēšanas rezultātu lapām. Ja tava uzņēmuma mājaslapas to vidū nebūs, tavs mērķis – sasniegt plašāku klientu loku – būs grūti īstenojams, proti, tavam biznesam tas nozīmēs zaudētu iespēju un līdz ar to – neiegūtu peļņu. Lūk, tāpēc ir būtiski parūpēties par mājaslapas satura optimizēšanu meklētājprogrammām jeb satura SEO (Search Engine Optimization)! Mājaslapai ar optimizētu – unikālu, kvalitatīvu, viegli uztveramu, aktuālu un noderīgu – saturu, kas ietver uzņēmuma darbības jomai un mērķiem atbilstošus meklētākos atslēgvārdus, ir krietni lielākas iespējas nokļūt Google TOP pozīcijās, kas svarīgas ne vien pārdošanas veicināšanai, bet arī uzņēmuma imidža, reputācijas, uzticamības un lojalitātes celšanai.
Vienlaikus svarīgi ņemt vērā, ka, lai arī SEO saturam ir svarīga loma mājaslapas atrodamības uzlabošanā, tā ir tikai daļa no veiksmīgas SEO stratēģijas. Lielākus panākumus iespējams sasniegt ar kompleksu pieeju, proti, – ir jāveic ne vien mājaslapas saturiskā, bet arī tehniskā optimizācija, kā arī mājaslapas popularizēšana uzticamos augstas autoritātes ārējos resursos, piemēram, sociālajos tīklos, ziņu portālos, nozaru medijos un citās interneta vietnēs.
Plašāk par mājaslapas optimizāciju meklētājiem lasi https://www.latvijastalrunis.lv/pakalpojumi/seo-majaslapu-optimizesana-mekletajiem!
Kas ir satura SEO?
Satura SEO nozīmē, ka tiek veidots meklētājprogrammu prasībām atbilstošs saturs (teksti, foto, video, infografikas, prezentācijas un audio), kas palīdz mājaslapai iegūt augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Satura SEO ir nepieciešams, lai meklētājprogramma, piemēram, Google, “izlasot” mājaslapu, varētu izlemt, kādā pozīcijā šo mājaslapu ierindot starp meklēšanas rezultātiem. Jo vairāk mājaslapa atbildīs meklētājprogrammu prasībām, jo labāks būs tās vērtējums, kas nozīmē augstāku vietu meklēšanas rezultātos.
Kas raksturo kvalitatīvu SEO saturu?
Ja agrāk SEO saturs bija nepieciešams galvenokārt tam, lai meklētājservisi varētu veiksmīgi indeksēt mājaslapu, tad šodien akcents vairāk ir uz cilvēku vajadzību apmierināšanu, uzlabojot mājaslapu pārlūkošanas pieredzi. Regulāri parādoties arvien jauniem meklētājprogrammu ranžēšanas algoritmiem, dažādiem tīmekļa vietņu filtriem un ierobežojumiem, mājaslapu saturs ir kļuvis ievērojami kvalitatīvāks, pievilcīgāks un vērtīgāks priekš lietotāja.
Kvalitatīvs SEO saturs ir tāds, kas:
-
satur nišas meklētākos atslēgas vārdus un frāzes ar nosacījumu, ka tie organiski iekļaujas tekstā un ir izmantoti atbilstoši SEO vadlīnijām pieļaujamā īpatsvarā (mājaslapas, kuru saturs ir pārsātināts ar atslēgas vārdiem, meklētājservisi neatbalsta un nevirza uz augstākām meklēšanas pozīcijām);
-
ir gramatiski un stilistiski korekts;
-
ir loģiski strukturēts, proti, satur pareizi noformētus virsrakstus un apakšvirsrakstus, uzskaitījumu, izcelto tekstu un citu formatējumu, kas padara informāciju lietotājam vieglāk pārskatāmu un uztveramu, kā arī palīdz meklētājprogrammu robotiem saprast mājaslapas saturu un noteikt tā atbilstību;
-
ir saturiski vērtīgs un īsā laikā atbild uz lasītāja jautājumiem / sniedz risinājumu;
-
ir unikāls – no citiem interneta resursiem kopēts saturs ne vien pazemina mājaslapas iespējas nokļūt augstākās meklēšanas pozīcijās, bet ir arī nopietns un sodāms autortiesību pārkāpums;
-
ir aktuāls – regulāri atjaunojot un papildinot mājaslapas saturu, kā arī publicējot saturu dažādās uzticamās interneta vietnēs, iespējams uzlabot un nostiprināt uzņēmuma mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos un, protams, ilgtermiņā noturēt cilvēku interesi, rosinot viņos vēlmi atkārtoti apmeklēt mājaslapu, lai uzzinātu jaunumus;
-
ir profesionāls un tai pat laikā vienkārši saprotams – nav ieteicams tekstā iekļaut parāk specifisku informāciju un sarežģītus terminus. Tam jābūt pielāgotam tā, lai tas būtu viegli uztverams mērķauditorijai.
Kāpēc nepieciešams satura SEO?
-
Paaugstina mājaslapas organisko apmeklētību;
-
Paaugstina mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos un līdz ar to
-
piesaista esošo un potenciālo klientu uzmanību, palielinot iespējas noslēgt darījumu;
-
Ļauj izcelties starp konkurentiem;
-
Veicina uzticamību uzņēmumam;
-
Ļauj ilgtermiņā samazināt reklāmas izdevumus.
Kāpēc uzticēt mājaslapas satura optimizēšanu speciālistam?
SEO satura izstrāde ir laikietilpīgs process, kas prasa specializētas zināšanas un prasmes. Satura SEO ietvaros tiek veikta gan konkrētās nozares, gan ar to saistīto meklētāko atslēgvārdu izpēte, izveidots semantiskais kodols un, balstoties uz to – tiek izstrādāts profesionāls, radošs, uzrunājošs un tai pat laikā SEO vadlīnijām atbilstošs saturs. Uzticot šo uzdevumu speciālistam, uzņēmums var netraucēti koncentrēt savu uzmanību uz sava biznesa attīstību, kamēr speciālists parūpēsies par tā atrodamību interneta vidē.
Satura SEO plāns
Kas ietilpst satura SEO pakalpojumā?
SEO plāns balstīts uz satura mārketingu – klienta mājaslapas satura optimizāciju un ārējā satura izveidi, pievienojot atslēgvārdus un ārējos linkus uz klienta mājaslapu.