Ikviens uzņēmums tiecas uz izaugsmi, un viens no būtiskākajiem faktoriem, kas to ietekmē, ir klienti. Jo vairāk lojālu klientu, jo lielāka stabilitāte un vairāk iespēju biznesa attīstībai. Bet kā mūsdienu augstās konkurences apstākļos panākt, lai cilvēki izvēlas tieši tavu zīmolu? Atbilde slēpjas zīmola atpazīstamībā (ang. brand awareness). Izprotot un pielietojot zīmola atpazīstamības spēku, tu vari pārvērst savu potenciālo pircēju par lojālu klientu un palīdzēt savam uzņēmumam tiekties pretim arvien jaunām virsotnēm.
Kas ir zīmola atpazīstamība, kāda ir tās loma biznesa attīstībā un ko tu vari darīt, lai izveidotu spēcīgu, atpazīstamu un klientu vidū augsti novērtētu zīmolu, kas raisa uzticību? Par to – šajā blogā!
Zīmola atpazīstamības definīcija
Ar zīmola atpazīstamību saprot mērķauditorijas informētības līmeni par uzņēmumu, proti, tā ir cilvēku spēja atcerēties un atpazīt konkrēto zīmolu dažādās situācijās un pēc dažādiem tā elementiem, piemēram, logo, nosaukuma, zīmolam raksturīgajām krāsām, produkta iepakojuma dizaina u. c. Zīmola atpazīstamība ir viens no mārketinga aktivitāšu galvenajiem mērķiem un svarīgs uzņēmuma panākumu faktors, jo patērētāju spēja atpazīt zīmolu tiešā veidā ietekmē pārdošanas rezultātus. Ja cilvēks labi pazīst un uzticas tavam zīmolam, ir mazāka iespējamība, ka viņš meklēs risinājumu savai problēmai vai vajadzībai pie konkurentiem. Visticamāk, viņš vērsīsies pie tevis, kā arī ieteiks tavu produktu vai pakalpojumu draugiem, kolēģiem un paziņām. Pieaugot zīmola atpazīstamībai, klienta apziņā tavs uzņēmums un konkrētais produkts, kas viņu interesē, – kļūst par sinonīmiem.
Kāda ir zīmola atpazīstamības ietekme uz biznesu?
Zīmola atpazīstamība būtiski ietekmē konkurētspēju. Patērētāji saskaras ar virkni zīmolu vienā preču kategorijā un, izvēloties starp atpazīstamu un mazāk zināmu zīmolu, parasti dod priekšroku tam, par kuru jau ir dzirdējuši. Arī statistika runā par labu atpazīstamībai. Vairums jeb aptuveni 60% patērētāju iegādāsies sev nepieciešamo preci no zīmoliem, kurus pazīst.
Atpazīstamam zīmolam ir vieglāk piesaistīt jaunus klientus un noturēt esošos, kā arī uzlabot reklāmas kampaņu efektivitāti. Pirmais solis pārdošanas tunelī jeb pircēja ceļā uz pirkumu ir patērētāja informētība. Ja cilvēks uzņēmumu jau pazīst, šis ceļš kļūst īsāks, kas attiecīgi ļauj vienkāršāk sasniegt reklāmas kampaņas mērķus, jo nav jāsāk patērētāja iepazīstināšana ar zīmolu no nulles. Auditorija, kura ir pazīstama ar zīmolu un tā piedāvājumu, arī lojālāk attiecas pret reklāmu – biežāk atver uzņēmuma sūtītos e-pastus, klikšķina uz reklāmas baneriem, lai uzzinātu ko vairāk par piedāvājumu, – līdz ar to aug arī reklāmas konversija jeb atdeve.
Atpazīstamība arīdzan veicina uzticēšanos – tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas palīdz vieglāk izveidot saikni starp patērētāju un zīmolu. To apliecina arī lielākā daļa jeb 81% patērētāju, kuri apgalvo, ka, plānojot pirkumu, ir svarīgi, ka viņi var uzticēties konkrētajam uzņēmumam / zīmolam. Tāpēc pirms pirkuma veikšanas vairums veic rūpīgu izpēti par uzņēmumu un tā piedāvājumu, kā arī meklē citu pircēju atsauksmes.
Iegādājoties labi atpazīstamu zīmolu preces, klienti iegūst pievienoto vērtību – pozitīvas emocijas, kas saistītas ar jauno ieguvumu. Rezultātā uzņēmuma preces kļūst auditorijai vēl pievilcīgākas un pieaug atkārtota pirkuma iespējamība. Veidojas uzticamas ilgtermiņa attiecības ar patērētājiem – lojalitāte, kas savukārt nodrošina uzņēmumam stabilu pastāvīgo klientu bāzi.
Tātad – zīmola atpazīstamība veicina uzticamību, kas savukārt palielina lojalitāti. Bet lojalitātei, kā apgalvo 90% pircēju, ir izšķiroša nozīme, pieņemot lēmumus par pirkumu.
Tāpat zīmola atpazīstamība var ietekmēt arī klientu uztveri attiecībā uz produkta kvalitāti un vērtību. Proti, ja cilvēks atpazīst zīmolu un tas viņam asociējas ar kvalitatīviem produktiem un augstu vērtību, viņš, visticamāk, izvēlēsies šo zīmolu, nevis citus, pat tad, ja tā piedāvātie produkti būs dārgāki. Starp citu, augsta atpazīstamība arīdzan ļauj uzņēmumam par precēm noteikt augstāku cenu nekā konkurentiem un attiecīgi uzlabot peļņas rādītājus, kas savukārt palīdz tālākajai biznesa attīstībai un konkurētspējas veicināšanai.
5 efektīvas mārketinga stratēģijas zīmola atpazīstamības veidošanai
Par cik interneta lietotāji uzturas dažādās platformās, arī zīmola atpazīstamības veicināšanai ieteicams izmantot dažādus mārketinga kanālus, kas ļaus aptvert plašāku auditoriju un līdz ar to – sasniegt veiksmīgākus rezultātus. Turklāt svarīgi ņemt vērā, ka zīmola atpazīstamības veicināšana ir nepārtraukts process. Mārketingā ir daudz un dažādas efektīvas stratēģijas, kā veicināt zīmola atpazīstamību, bet tās visas vieno kopīgs princips – piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un veidot pozitīvu uzņēmuma tēlu. Nosauksim dažas populārākās stratēģijas.
1. Aktivitāte sociālajos tīklos. Izmantojot tādas platformas kā Facebook, Instagram, LinkedIn u. c., iespējams sasniegt milzīgu auditorijas daļu un uzlabot uzņēmuma redzamību interneta vidē. Saskaņā ar statistiku sociālos medijus 2024. gadā lieto jau vairāk nekā pieci miljardi lietotāju, turklāt vidēji cilvēks mēnesī izmanto sešus dažādus sociālos tīklus, kas apliecina – uzņēmumam ir svarīgi parūpēties par savu klātbūtni un aktivitāti šajās platformās. Izveido biznesa profilu, publicē aktualitātes, padomus, rīko konkursus, aptaujas – ir tik daudz veidu, kā piesaistīt lietotājus vidē, kurā viņi ik dienas uzturas! Regulāri nodrošinot noderīgu un kvalitatīvu informāciju, kā arī komunicējot ar saviem sekotājiem, palielināsi mērķauditorijas iesaisti un interesi par tavu piedāvājumu, kas savukārt iepriecinās ar patīkamākiem pārdošanas rezultātiem.
Tomēr uzturēt aktivitāti vairākos sociālajos tīklos, gādājot par augstas kvalitātes saturu katrā no tiem, var būt laikietilpīgi, kā arī prasa noteiktas zināšanas, lai panāktu efektīvus rezultātus, jo katrai platformai ir gan kopīgas, gan pavisam atšķirīgas nianses, kas jāņem vērā. Tāpēc ir vērts vērsties pēc profesionāļu palīdzības, kas pārvaldīs tava uzņēmuma kontus Facebook, Instagram, LinkedIn un citos sociālajos medijos tavā vietā, regulāri rūpējoties par profesionālu un piesaistošu saturu atbilstoši katras platformas specifikai un vadlīnijām.
Tāpat ir vērts izmantot tādu risinājumu kā SyncMe, kas ļaus vienuviet ērti un ātri pārvaldīt saturu vairāk nekā 20 kanālos, tostarp, iepriekš minētajās sociālo mediju platformās.
2. Publicitāte uzticamos resursos. Izvietojot biznesa profilus un nodrošinot kvalitatīvu informāciju par savu zīmolu Google un citās respektablās tīmekļa vietnēs, piemēram, tematiskajos portālos, tādos kā Medicine.lv (veselības portāls, Abc.lv un Building.lv (būvniecības portāli), BalticExport.com (eksporta portāls), ZL.lv (biznesa uzziņu portāls), Pilseta24.lv (pilsētu portālu tīkls) un citos, pieaug saskarsmes punktu skaits ar uzņēmuma mērķauditoriju, piesaistot šo resursu lojālos apmeklētājus. Turklāt publicitāte uzticamās vietnēs sekmē arī zīmola reputāciju un tēlu internetā, kā arī paaugstina atrodamību, pateicoties kvalitatīvām atpakaļsaitēm, – tas viss nāk par labu atpazīstamības veicināšanai.
3. Pievilcīga un funkcionāla mājaslapa. Profesionāla mājaslapa raisa uzticību un rada pozitīvu iespaidu par zīmolu, turklāt palīdz cilvēkiem vieglāk sasniegt uzņēmumu, lai iegādātos tā produktus vai pakalpojumus. Mājaslapai ir liela loma atpazīstamības un pārdošanas veicināšanā. Vairāk nekā 80% patērētāju apgalvo, ka vairāk uzticas uzņēmumiem, kam ir mājaslapa, nevis tikai profili sociālajos medijos, un aptuveni 30% neapsvērtu pirkumu no uzņēmuma, kam nav mājaslapas.
4. SEO optimizācija. Saskaņā ar pētījumu pirmie trīs rezultāti Google iegūst vairāk nekā divas trešdaļas jeb 68,7% no visiem klikšķiem meklēšanā, savukārt uz otru rezultātu lapu pāriet mazāk nekā 1% lietotāju. Tas nozīmē, ja tavas mājaslapas nav pirmajā meklēšanas rezultātu lapā, tā var zaudēt līdz pat 99% trafika. Tāpēc ir būtiski strādāt pie mājaslapas un iekšējās un ārējās SEO optimizācijas – tas ir viens no ilgtermiņā efektīvākajiem veidiem, kā nokļūt augstākās pozīcijās meklēšanā un uzlabot savu redzamību internetā, proti, kļūt vieglāk pamanāmākam saviem potenciālajiem klientiem. Mājaslapas, kas atrodas augstākās pozīcijās, raisa lielāku uzticēšanos lietotāju vidū, tāpēc viņi labprātāk apmeklē šis vietnes.
5. Google un Facebook ADS. Reklāma internetā ir vēl viens efektīvs veids, kā veicināt zīmola atpazīstamību. Pateicoties tādiem risinājumiem kā Google ADS un Facebook ADS, nodrošināsi sava zīmola klātbūtni īstajā vietā un laikā, veiksmīgi sasniedzot ieinteresēto auditoriju un veicinot pirkumu skaita palielināšanos. Turklāt, regulāri redzot pievilcīgas reklāmas ar uzrunājošiem vizuālajiem elementiem un saistošu vēstījumu, zīmols pamazām iespiežas potenciālo klientu atmiņā, kas palielina iespējamību, ka arī nākotnē viņi to atcerēsies, lai iegādātos sev nepieciešamās preces vai pakalpojumus. Tāpat labi izstrādātas reklāmas raisa pozitīvas emocijas un asociācijas, kas vēl vairāk uzlabo zīmola atpazīstamību.
Zīmola atpazīstamība – veiksmes atslēga biznesā. Tā palīdz uzlabot pārdošanas apjomus un peļņu, piesaista jaunus klientus un palīdz saglabāt esošos, palielina reklāmas kampaņu atdevi un paver jaunas iespējas attīstībai. Tomēr jāatceras, ka par savu atpazīstamību ir jārūpējas pastāvīgi – ir aktīvi jāseko līdzi rezultātiem un jāstrādā pie uzlabojumiem, tikai tā zīmols varēs nostiprināties tirgū, apsteigt konkurentus un iemantot arvien lielāka klientu loka uzticību.
Sazinies ar mums un uzzini vairāk par to, ko tieši tavs uzņēmums var darīt savas atpazīstamības veicināšanas labā!
コメント