"Ja tevis nav internetā, tad tevis nav vispār" – mūsdienās šis teiciens var šķist dzirdēts tik bieži, ka, atkal kārtējo reizi klausoties kāda runās par nepieciešamību veidot biznesa identitāti interneta vidē, gribas aizkaitināti noplātīt rokas. Visiem taču skaidrs, ka mūsdienās internets virza pasauli! Tomēr mājaslapas izveide ir dārga, laikietilpīga, piņķerīga, un tam vajadzīgas īpašas zināšanas. Vai tā tiešām ir?
Mājaslapa ir nepieciešama!
Lai ar ko tu arī nodarbotos – vai tas būtu hobijs, kurā tu vēlies padalīties ar citiem, vēlme uzsākt savu biznesu vai arī attīstīt to; vai varbūt tā ir nepieciešamība izvietot svarīgu informāciju interneta vidē, vai pat pārdot, un tādas sociālo tīklu vietnes, kā, piemēram, facebook.com vai twitter.com, nav īstie rīki šo mērķu realizēšanai, – mājaslapa lielākoties ir nepieciešama.
Mājaslapa – ko ar to vēlos panākt?
Tātad, atgriežoties pie iepriekš uzdotā jautājuma: vai mājaslapas izveide ir dārgs, laikietilpīgs, nepateicīgs un uz specifiskām zināšanām balstīts projekts? Atbilde nav gluži viennozīmīgs “jā” vai “nē”. Tāpēc, pirms ar galvu pa priekšu mesties iekšā šādā projektā, būtu vēlams sev uzdot konkrētus jautājumus, kā, piemēram:
Kādam mērķim šī mājaslapa ir vajadzīga?
Vai vienkārši vēlos publicēt nozīmīgu informāciju interneta vidē?
Vai tā ir vajadzīga tikai tāpēc, ka tādas ir konkurentiem?
Vai man būs laiks veidot atbilstošu saturu, koriģēt un izvietot to, vai arī labāk to uzticēt kādam citam?
Vai ir nepieciešama servisēšana (informācijas maiņa un tehniskais atbalsts, utt.)?
Un, galu galā, kādas ir šī projekta izmaksas?
Ko darīt tālāk?
Kad šie faktori ir izsvērti, var lūkoties, kādi risinājumi ir nepieciešami un kur īsti vērsties. Ja galvenie atslēgas vārdi ir mājaslapā iestrādātas specializētas sistēmas, datubāzes vai arī konkrēti, mūsu pašu izdomāti dizaina elementu risinājumi, to varēs panākt ar individuālu programmēšanu vai komplicētu atvērtā koda risinājumu (Wordpress,Joomla). Attiecīgi šādas lapas izstrāde tik tiešām mērāma vairākos tūkstošos un pat desmitos tūkstošu.
Vieglākai dzīvei – mājaslapu veidošanas konstruktori
Labā ziņa ir tā, ka tehnoloģijas, laikam ejot, ir attīstījušās. Tas nozīmē, ka ir pieejamas arī krietni vien lētākas alternatīvas mājaslapas izveidē. Ja ir laiks un uzņēmība, to var panākt, izmantojot kādu no plaši pieejamiem mājaslapu veidošanas konstruktoriem (ang. website builders). Tie nepārtraukti tiek uzlaboti un atjaunoti, piedāvājot saviem klientiem augstas tehnoloģijas un funkcionālu kvalitāti, izmantoto risinājumu ziņā nereti minot uz papēžiem pēc individuāla pasūtījuma veidotām mājaslapām.
Nav nepieciešama iepriekšēja sagatavotība vai īpašas zināšanas
Mājaslapas izveide, starp mums runājot, netiek sākta no nulles; konstruktora pamatā ir jau gatavs tehniski sarežģīts kods (ietverot gan html, gan css, gan javascript, u.c.). Izstrādātāji parūpējušies arī par dažādām sagatavēm (ang. Templates) un moduļiem (galeriju, kontaktformu u.c.), kas uzreiz pieejami lietošanai. Ļoti ērti! Vienīgais, kas atliek – ievietot informāciju, saistošus attēlus un visu noformēt pēc saviem ieskatiem. Šīs platformas – kas ir ne mazāk svarīgi – piedāvā arī tehnisko atbalstu un detalizētu informāciju par pieejamiem rīkiem un iespējām. Ja tavs pašmērķis nav līdz sīkākajai niansei realizēt savu izloloto ideju par to, kā vajadzētu izskatīties ideālajai web lapai, tad šis ir īstais virziens, kurā lūkoties.
Bieži ir gadījumi, kad nepieciešamās mājaslapas veidošanai gluži fiziski nepietiek laika, jo tas ir jāveltī savam biznesam
Šādas – uz platformas būvētas – mājaslapas izveidi ir iespējams uzticēt arī uzņēmumiem, kas ar to nodarbojas profesionālā līmenī, mērķa sasniegšanai piesaistot pieredzējušus web dizainerus. Viss, kas galvenokārt nepieciešams no klienta puses, ir skaidri definēts biznesa mērķis. Labs web dizainers spēs pārvērst idejas realitātē, ņemot vērā arī konstruktora piedāvātās iespējas. Te jāpiebilst, ka runa ir ne tikai par dizaina pusi, bet arī par struktūru un funkcionalitāti.
Liels solis augšup pretim veiksmīgai biznesa attīstībai interneta vidē
Ieejot pārtikas lielveikalā, mēs taču arī gribam pēc iespējas ātrāk atrast sev nepieciešamos produktus, nemaldoties ejās; neviens nemeklēs pienu pie sadzīves ķīmijas vai maizi pie zivju produktiem. Lai arī šis nav tas labākais piemērs, tomēr uzskatāmi parāda ideju: mājaslapa, kas izskatās labi, ir pareizi un estētiski noformēta, nesagādā galvassāpes potenciālajiem klientiem. Atbilstoši strukturēta, loģiska un skaista mājaslapa rada pārliecību tās apmeklētājā, ka ir vērts ieguldīt savus līdzekļus un laiku sadarbībā ar konkrēto pakalpojumu sniedzēju. Tas viennozīmīgi ir liels solis augšup pretim veiksmīgai biznesa attīstībai interneta vidē.
Comments