top of page
Writer's pictureLatvijas Tālrunis

Ko labāk izvēlēties – Google vai Facebook reklāmas?

Droši vien daudzi ir dzirdējuši vai redzējuši reklāmas un piedāvājumus par to, ka ar Google vai Facebook reklāmu palīdzību tiks piesaistīts konkrēts klientu daudzums, iegūts noteikts konversiju vai līdu skaits vai ka uzņēmums vienmēr būs pirmajā vietā Google, to visu panākot ar atstrādātiem algoritmiem, tikai mainot nezināmo jeb klientu. Būs daļa uzņēmēju, kuriem šie algoritmi strādās, bet tie nebūs visi. Pareizāk būtu katram uzņēmumam atrast individuālu risinājumu. Tāpēc neiekrītiet uz sloganiem vai skaļiem saukļiem!


Līdzīgi un vienlaikus tik atšķirīgi

Abām platformām ir daudz kopīga, bet ir arī vairākas būtiskas atšķirības. Skatoties no biznesa viedokļa, Google palīdz uzņēmumam atrast klientus, bet Facebook palīdz klientiem atrast uzņēmumu. Google gadījumā potenciālie klienti tiek atrasti ar atslēgas vārdu palīdzību (un citām papildu iespējām), bet Facebook gadījumā –atlasot lietotājus pēc viņu interesēm un viņu uzvedības digitālajā vidē. Ideālā variantā būtu lietot Google un Facebook reklāmas vienlaicīgi, taču ne visiem ir pietiekoši liels reklāmu budžets, lai to īstenotu.


Gan Google, gan Facebook ir savas stiprās puses – tās abas spēj piesaistīt klientus, veicināt zīmola atpazīstamību, nodrošināt pirkumus no web lapas vai kādu citu vērtīgu darbību. Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas jāņem vērā pirms kampaņas uzsākšanas kādā no šīm platformām, ir nozare, kurā uzņēmums darbojas. Kā piemēru var minēt apbedīšanas birojus, kuriem sarežģīti iedomāties labu rezultātu sasniegšanu Facebook. Vai esat kādreiz redzējuši kādu apbedīšanas pakalpojumu reklāmu Facebook? Ir diezgan grūti iztēloties, ka kāds Facebook vēlētos reklamēt šādu pakalpojumu, jo – kā gan tiktu atlasīti potenciālie klienti? Tomēr nevajag uzreiz kategoriski nolikt Facebook malā, jo ar to var sasniegt kādu no izvirzītajiem biznesa mērķiem, tikai tas jādara gudri.


Klientu piesaistes potenciāls – iespaidīgs!

Facebook reklāma būtu efektīva kādā izklaides sfērā, savukārt Google reklāma būtu lietderīga uzņēmumam, kurš darbojas pakalpojumu nozarē, piemēram, auto nomā. Iedomāsimies, ka pēkšņi ir vajadzība pēc nomas auto, un iepriekš šāds pakalpojums nav lietots. Pirmā doma, kur meklēt uzņēmumus, kas piedāvā šādu pakalpojumu, ir Google meklētājs. Lietotājs ieraksta konkrētu frāzi meklētājā, un mēs viņam parādām reklāmu par pakalpojumu, ko viņš meklē. Tālāk atliek tikai pārliecināt lietotāju, ka jāizvēlas tieši Jūsu pakalpojums, jo ir arī citi uzņēmumi, kas piedāvā to pašu. Google reklāmas ļoti labi mijiedarbojas ar GMB jeb Google My Business (uzņēmuma vizītkarte Google). Kā tas izpaužas? Ja ir izveidots un verificēts GMB uzņēmuma profils, tad to iespējams piesaistīt Google reklāmai. Tādā veidā lietotājs zem reklāmas redzēs uzņēmuma adresi un darba laiku. Turklāt, ja uzņēmumam ir vairākas filiāles, lietotājam tiks rādītas viņam tuvāk esošās. Un tās vēl nebūt nav visas iespējas, ko sniedz Google reklāmas…


Facebook reklāmām arī ir savi plusi, ko nespēj nodrošināt Google reklāma. Iedomājieties, ka Jūsu rīcībā ir tāda informācija par esošajiem klientiem kā demogrāfijas dati, intereses, uzvedība sociālajā tīklā vai konkrētāki dati, piemēram, vārds, uzvārds, e-pasts, tālruņa numurs u. c. Izmantojot šo informāciju, iespējams izveidot lietotāju sarakstu, un Facebook pēc saviem algoritmiem atradīs līdzīgus lietotājus. Līdz ar to ir lielāka iespējamība, ka, rādot reklāmu šiem lietotājiem, tie kļūs par jaunajiem klientiem. Digitālā vide sniedz gana iespaidīgas iespējas, kā sasniegt klientus.


Mijiedarbībai liels spēks

Google un Facebook reklāmas labi mijiedarbojas arī savā starpā, uzrunājot lietotājus atkārtoti jeb rādot remārketinga reklāmas. Piemēram, kāds lietotājs ierauga Facebook vizuāli piesaistošu reklāmu par elektrotehniku un šī brīža akciju. Ilgi nedomājot, noklikšķina uz tās un nonāk attiecīgajā web lapā. Pieņemsim, ka tieši šobrīd šis lietotājs ir iecerējis iegādāties jaunu portatīvo datoru, tāpēc viņš apskata viņam aktuālo sadaļu lapā. Tai pat laikā Google reklāmu speciālists ir izveidojis divus remārketinga sarakstus, vienā iekļaujot Facebook lietotājus, kas vēl nav izdarījuši pirkumu, un parādot viņiem citās web lapās, aplikācijās vai Youtube reklāmu par portatīvo datoru, lai atgādinātu par savu preci un neizdarīto pirkumu, bet otrajā – lietotājus no Facebook un citiem kanāliem, kas jau ir nopirkuši portatīvo datoru. Šiem lietotājiem vēlāk var rādīt remārketinga reklāmu ar piedāvājumu iegādāties papildu ierīces tikko nopirktajam datoram, piemēram, klaviatūru, peli u. tml., turklāt ar izdevīgām atlaidēm. Šis ir tikai viens piemērs no daudzajām iespējām, ko sniedz remārketinga reklāmas.


Pirms veikt izvēli…

Tātad, kura reklāma ir labāka? Vai – kura ir vairāk piemērota biznesam? Lai varētu atbildēt uz šiem jautājumiem, vispirms būtu jāsaprot, kāds ir kampaņas mērķis un ko ar to vēlaties sasniegt. Kad rokā būs atbildes uz šiem jautājumiem, spēsiet ar digitālā mārketinga speciālista palīdzību izveidot stratēģiju izvirzīto mērķu sasniegšanai. Vēl viens ieteikums būtu nepārtraukt reklāmas, ja nav atdeves pēc pirmā mēneša – lai sasniegtu vēlamo rezultātu, ir nepieciešams laiks. Protams, dažiem izdosies sasniegt labus rezultātus jau pēc vienas vai divām nedēļām, bet citiem tas var aizņemt pusgadu vai pat gadu. Tāpat būtu jāpievērš lielāka uzmanība Facebook un web lapai. Piemēram, ja Facebook lapā pēdējais ieraksts veikts pirms diviem gadiem, tad vispirms ieteicams to atdzīvināt, pastāvīgi veicot ierakstus, jo pretējā gadījumā no reklāmas kampaņām nebūs jēgas. Savukārt, ja web lapa būs novecojusi, tā nespēs piesaistīt potenciālos klientus tik labi kā lapa, kas tiek regulāri uzlabota, modernizēta un pielāgota lietotāja prasībām un vēlmēm.


Izvirziet biznesa mērķus un sasniedziet tos ar Google vai Facebook reklāmām!


52 views0 comments

Comments


bottom of page