Digitālajā laikmetā biznesa redzamība Google kļuvusi par absolūtu nepieciešamību – uzņēmumiem ir svarīgi būt tur, kur uzturas to potenciālie klienti, lai palielinātu savas izredzes tapt pamanītiem un izraudzītiem starp daudzajiem konkurentiem. Liela daļa uzņēmumu zina, ka, lai to panāktu, būtiska nozīme ir digitālajai reklāmai, piemēram, Google ADS, par ko stāstījām iepriekšējā blogā, arī mārketinga aktivitātēm sociālajos tīklos un mājaslapas SEO optimizācijai. Tomēr ir vēl viena joma, kurai, iespējams, tiek pievērsta mazāka uzmanība, bet kuras optimizācija var nospēlēt izšķirošu lomu, un tas ir uzņēmuma Google Business profils. Jo kvalitatīvāk uzņēmums būs reprezentējis sevi internetā, īpaši Google meklētājā, jo lielākas būs iespējas sasniegt plašāku auditoriju un raisīt tajā vēlmi sadarboties. Kāpēc svarīgi optimizēt Google Business profilu un kā to izdarīt? Uzzini šajā blogā!
Galvenie ieguvumi, ko sniedz kvalitatīvi noformēts biznesa profils Google
1. Labāka redzamība, lielāks apmeklējums un auditorijas iesaiste. Pētījuma dati liecina, ka optimizēts jeb kvalitatīvi aizpildīts biznesa profils ļauj palielināt mājaslapas apmeklējumu par vairāk nekā 60% (!) un palīdz biežāk parādīties Google meklēšanas rezultātos. Rezultātā uzņēmums gūst iespēju ieinteresēt jaunus klientus, veicināt auditorijas iesaisti un līdz ar to – pārdošanas rezultātu pieaugumu.
2. Uzlabota reputācija un uzticamība. Uzņēmuma Google Business profils ir viena no biežākajām vietām, kur potenciālie klienti gūst pirmo iespaidu par to. Un, ja biznesa profils ir kvalitatīvi aizpildīts, tiek regulāri atjaunināts un papildināts ar pozitīvām atsauksmēm, tas lietotājiem šķiet pievilcīgāks, kas uzlabo uzņēmuma reputāciju tiešsaistē un paaugstina uzticamību tam. Klienti, visticamāk, vairāk uzticēsies un izvēlēsies uzņēmumu ar labi uzturētu Google uzņēmuma profilu, kas savukārt sekmēs ne tikai tā apmeklējuma pieaugumu, bet arī uzņēmuma izredzes pārdot savu preci vai pakalpojumu plašākam cilvēku lokam.
Attēlā redzami divi biznesa profili – neoptimizēts jeb līdz galam neaizpildīts un optimizēts. Kurš no tiem raisa tevī lielāku uzticēšanos?
3. Optimizēts lokālais SEO. Optimizējot Google biznesa profilu, tiek uzlabots arī lokālais SEO. No Google puses kvalitatīvs biznesa profils tiek uztverts kā uzticams informācijas avots, tādēļ tam ir lielāka iespējamība tikt biežāk atrādītam, kad lietotāji veic meklēšanu pēc relevantiem atslēgvārdiem konkrētā reģionā, kurā uzņēmums piedāvā savas preces vai pakalpojumus. Turklāt jo augstāks reitings vietējās meklēšanas rezultātos, jo lielāks arī uzņēmuma mājaslapas organiskais apmeklējums.
4. Priekšrocības attiecībā pret konkurentiem. Google uzņēmuma profila optimizēšana ir veids, kā izcelt sevi konkurentu vidū, kuri, iespējams, savus biznesa profilus ir atstājuši novārtā. Tas var būt īpaši nozīmīgi tādās nozarēs kā mazumtirdzniecība, veselības aprūpe, būvniecība un citās jomās, kur ir sīva konkurence, palīdzot iekarot lielāku vietējā tirgus daļu.
12 ieteikumi, kā optimizēt Google Business profilu
Aizpildi visus profila laukus, pievieno detalizētu aprakstu par uzņēmumu un tā piedāvājumu
Pārliecinies, lai visas tava biznesa profila sadaļas, tai skaitā uzņēmuma nosaukums, adrese, tālruņa numurs, mājaslapas adrese un darba laiks, būtu precīzi aizpildītas. Tāpat pievieno visaptverošu sava uzņēmuma aprakstu, izceļot to, kas padara tavu uzņēmumu unikālu, un iekļaujot detalizētu aprakstu par uzņēmuma piedāvājumu. Aprakstā ir svarīgi iekļaut atbilstošus atslēgvārdus, kas veicinās biznesa profila redzamību Google, kad potenciālie klienti meklēs tavus produktus vai pakalpojumus.
Optimizē biznesa profilu lokālajam SEO
Gan biznesa profila aprakstā, gan uzņēmuma ierakstos un produktu / pakalpojumu sarakstā svarīgi iekļaut uzņēmuma atrašanās vietai atbilstošus atslēgvārdus – tas palīdzēs uzlabot biznesa profila redzamību vietējās meklēšanas rezultātos. Piemēram, ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs var optimizēt profilu pēc tādiem atslēgvārdiem kā itāļu restorāns Rīgas centrā, lai piesaistītu tuvumā esošus klientus, kuri meklē vietu, kur nobaudīt itāļu virtuvi.
Izvēlies korektas kategorijas
Vairāk nekā 80% profila skatījumus veido lietotāji, kuri meklē sev tuvumā esošās vietas, piemēram, “veterinārā klīnika man tuvumā”, tāpēc ir svarīgi pareizi izvēlēties kategorijas. Tām maksimāli precīzi jāatbilst jomām, kurās tavs uzņēmums darbojas. Ja tavs uzņēmums atbilst vairākām kategorijām, piemēram, “veterinārā aptieka”, “zooveikals”, arī tos vari pievienot, taču izvēlies vispārīgāko kategoriju kā galveno. Tādējādi Google spēs labāk izprast tavu uzņēmumu un nodrošinās, ka biznesa profils tiks parādīts atbilstošos meklējumos. Apskatīt visas Google Business kategorijas jeb nozares vari šeit.
Kad būsi izvēlējies savam uzņēmumam piemērotākās kategorijas, tev var tikt piedāvātas papildu funkcijas, kas ir specifiskas konkrētai kategorijai, piemēram, iespēja pievienot rezervācijas / pieraksta / zvana pogu. Kā minējām pirmajā padomā, noteikti izmanto visas iespējas, ko Google piedāvā, un aizpildi katru profila sadaļu.
Pievieno visus savus produktus un / vai pakalpojumus
Ja tavs uzņēmums nodrošina dažādus produktus un pakalpojumus, sadaļa “Produkti un pakalpojumi” ir vienkāršs veids, kā reklamēt savu darbību. Šī sadaļa ir īpaši noderīga, ja piedāvā specializētākus pakalpojumus vai unikālus produktus, kas nav tavu konkurentu sortimentā. Šajā sadaļā iekļauj arī katra uzskaitītā produkta vai pakalpojuma nosaukumu, īsu tā aprakstu un cenu.
Mudini klientus atstāt atsauksmes un atbildi uz tām
Klientu atsauksmēm Google biznesa profilā ir būtiska nozīme, jo tās veicina uzticēšanos, palīdz piesaistīt vairāk klientu un paaugstina uzņēmuma reputāciju digitālajā vidē, turklāt labvēlīgi ietekmē SEO. Svarīgi atbildēt uz visām – gan pozitīvām, gan negatīvām – atsauksmēm. Izrādi atzinību par pozitīvām atsauksmēm un profesionāli un ar cieņu atbildi un piedāvā risinājumu lietotājiem, kam bijusi negatīva pieredze, – tā tu parādīsi, ka tavam uzņēmumam ir svarīgs katrs viedoklis.
Izmanto opciju “Jautājumi un atbildes”
Regulāri seko līdzi un atbildi uz lietotāju jautājumiem, kas publicēti Google biznesa profila jautājumu un atbilžu sadaļā. Precīzu un noderīgu atbilžu sniegšana paaugstina klientu apkalpošanas servisa kvalitāti un arī var uzlabot biznesa profila redzamību.
Ja tev ir biznesa profils gan Google, gan citās platformās, ērti izsekot līdzi un atbildēt uz atsauksmēm un jautājumiem iespējams SyncMe platformā.
Regulāri publicē ierakstus
Izmanto Google Business profilā sniegto iespēju publicēt ierakstus, lai dalītos ar uzņēmuma jaunumiem, izdevīgiem piedāvājumiem un aktuāliem notikumiem. Regulāri ieraksti biznesa profilā palīdz uzturēt to “svaigu” un efektīvi piesaista potenciālo klientu uzmanību. Papildini ierakstus ar pievilcīgiem vizuālajiem elementiem un pārliecinošiem aicinājumiem uz darbību. Publikāciju veidošanu vari uzticēt arī satura speciālistiem, kuri ikdienā ar to nodarbojas un parūpēsies par profesionālu augstas kvalitātes satura izstrādi, kas veicinās pārdošanu.
Iespējo ziņojumapmaiņu
Nodrošini esošajiem un potenciālajiem klientiem iespēju sazināties ar tavu uzņēmumu tieši no Google biznesa profila. Nekavējoties atbildi uz jautājumiem, sniedzot noderīgu informāciju, palīdzot produktu vai pakalpojumu izvēlē, nodrošinot operatīvu risinājumu problēmsituācijās vai vienkārši kliedējot lietotāja bažas pirms iespējamā pirkuma.
Papildini biznesa profilu ar augstas kvalitātes attēliem
Izmanto augstas izšķirtspējas attēlus, kas demonstrē gan pašu uzņēmumu, gan tā produktus, pakalpojumus – tā radīsi potenciālajiem klientiem labāku priekšstatu par to, ko sagaidīt no tava uzņēmuma. Iekļauj sava veikala, darbnīcas, salona, studijas, biroja, darbinieku, uzņēmuma unikālo piedāvājumu un citas fotogrāfijas, kas varētu veicināt mērķauditorijas interesi un vizuāli pievilcīgā veidā pastāstīt par tavu uzņēmumu.
Parūpējies par informācijas konsekvenci
Pārliecinies, lai informācija Google biznesa profilā atbilstu informācijai uzņēmuma mājaslapā un citos interneta resursos. Uzņēmuma nosaukuma, adreses un tālruņa numura pieraksta konsekvence ir būtiska meklētājprogrammu optimizācijai!
Analizē konkurentus
Izpēti savu konkurentu Google biznesa profilus. Atrodi to stiprās puses un jomas, kurās būtu nepieciešami uzlabojumi, un izmanto šo informāciju, lai uzlabotu savu biznesa profilu un izceltos savā nišā.
Uztici biznesa profila pārvaldību profesionāļiem
Ir saprotams, ka, domājot par biznesa attīstību, turklāt mūsdienās tik sīvas konkurences apstākļos, var nebūt pietiekami daudz laika, lai pilnvērtīgi parūpētos par uzņēmuma informāciju internetā. Šādās situācijās var lieti noderēt profesionāļu atbalsts. Tādējādi, kamēr uzņēmums koncentrējas uz savu pamatdarbību, par tā biznesa profila uzturēšanu (arī izveidi) Google tīklā čakli rūpējas speciālisti.
Ne tikai Google biznesa profilam ir nozīme…
Lai arī uzņēmuma profils Google ir viena no pirmajām vietām, ko pamana un kur nonāk interneta lietotāji, meklējot sevi interesējošās preces vai pakalpojumus, svarīgi parūpēties par uzņēmuma informācijas esamību un sevis efektīvu prezentēšanu arī citos resursos, piemēram, sociālajos tīklos un tematiskajos portālos, jo arī tas veido potenciālo klientu kopējo priekšstatu par uzņēmumu un veicina redzamību digitālajā vidē.
Piemēram, Latvijā ļoti populāri ir tādi tematiskie interneta mediji kā Medicine.lv (veselības portāls), Abc.lv, Building.lv (būvniecības portāli), ZL.lv (biznesa uzziņu portāls) un Pilseta24.lv (pilsētu portālu tīkls), kā arī BalticExport.com (eksporta portāls) – tie kopā veido lielāko biznesa uzziņu tīklu Latvijā. Katrā no portāliem pieejams ne vien augstas kvalitātes saturs, bet arī plašs biznesa uzziņu katalogs, kurā ik dienu, meklējot preces vai pakalpojumus, vai pat sadarbības partnerus, nonāk vairāk nekā 12 tūkstoši unikālo lietotāju, un kur izveidot pievilcīgu profilu var arī tavs uzņēmums, tādējādi gādājot par spēcīgu uzņēmuma tēlu internetā.
Tāpat lielisks risinājums, kas palīdz uzņēmuma reputācijas pārvaldībai digitālajā vidē, ir SyncMe – ar tā palīdzību var vienuviet parūpēties par visiem svarīgajiem uzņēmuma biznesa profiliem, tādējādi būtiski ietaupot savu laiku.
Atceries – jo vairāk populāros un uzticamos resursos tavs uzņēmums būs atrodams un jo rūpīgāk katrā no tiem būsi piedomājis pie uzņēmuma digitālās “sejas” – profilā izvietotās informācijas un tās kvalitātes –, jo augstāku uzticamību tavs bizness izpelnīsies no interneta lietotājiem un Google, ļaujot baudīt panākumus biznesa attīstībā!
Comments