Rīks Google My Business (GMB) digitālā mārketinga jomā sniedz plašas iespējas, par kurām vairums uzņēmēju nemaz nezina. Īpaši lielu atbalstu tas sniedz lokālā SEO veicināšanā. Lokālais SEO ir mājaslapas optimizēšana meklētāja rezultātiem konkrētā reģionā, palīdzot vietējiem klientiem iegūt informāciju par tavu uzņēmumu ātrāk un vienkāršāk.
Pareizi izstrādāts lokālais SEO palīdzēs tieši tavai mājaslapai parādīties augstāk meklētājā, kad tiks meklēts produkts, kuru tavs uzņēmums nodrošina konkrētajā reģionā. Tas īpaši noder uzņēmumiem, kuriem ir fiziska atrašanās vieta, piemēram, restorāni, frizētavas, veikali u.tml. Tāpat GMB profili veicina uzņēmuma pozīciju paaugstināšanu organiskajos meklējumos Google. Bet kāpēc GMB rīks ir tik vērtīgs biznesam?
Gūsti ieskatus par savu potenciālo klientu darbībām
Analizēt savu klientu plūsmu ir vērtīgi ikkatram biznesam. Ir būtiski saprast, no kurienes klienti nonāk tieši pie tevis. Kad tev ir savs GMB profils, tu vari gūt galvenos ieskatus par to, kā klienti ir atraduši tavu biznesu, no kuriem rajoniem tie visbiežāk ierodas, kā tie reaģē uz tavām publikācijām un citiem nozīmīgiem aspektiem. Šādi ieskati ļauj saprast, kādas stratēģijas tavam biznesam strādā vislabāk un kas tajās tomēr būtu jāmaina.
Iespēja veikt rezervācijas
Digitālajā laikmetā cilvēki alkst pēc vienkāršām darbībām ar tūlītēju rezultātu. Īpaši, ja runa ir par pirkumiem, rezervācijām un pierakstīšanos uz pakalpojumiem. Ja tev ir savs GMB profils, tavi klienti var veikt rezervāciju pakalpojumam ar viena klikšķa palīdzību. Tas ļauj ērti pierakstīties, ietaupot klienta laiku, kā arī veidojot pārskatāmus pierakstu grafikus tev kā pakalpojuma sniedzējam. Šādā veidā tu vari menedžēt visas rezervācijas vienuviet.
Atsauksmju menedžēšana
Jebkura uzņēmuma reputācijas veidošanai klientu atsauksmes ir zelta vērtība. GMB ir īstā vide, kur klients var atstāt atsauksmi par tavu produktu. Tu kā biznesa pārstāvis vari šīs atsauksmes menedžēt, atbildot uz tām, kas vienlaikus ceļ ne tikai tava uzņēmuma reputāciju, bet arī pozīciju meklētājā. Biznesa reputācijas veidošanai ir svarīgi laikus noreaģēt ne tikai uz pozitīvajām, bet arī negatīvajām atsauksmēm, jo aptuveni 90% pircēju savu iegādes lēmumu balsta tieši atsauksmēs. Korekta atbilde uz klientu sūdzību ļaus saprast tev pašam, kas savā produktā varbūt ir jāmaina, kā arī veidos labākas attiecības ar klientu.
Jautājumu un atbilžu sadaļa
Nereti jebkuras mājaslapas biežāk uzdoto jautājumu sadaļa nāk par labu uzņēmumam, palielinot klienta uzticību un nojaucot jebkurus konversijas šķēršļus. Rīkā GMB esošie un potenciālie klienti var uzdot jebkādu sev interesējošu jautājumu par tavu pakalpojumu vai pašu biznesu, savukārt tu uz tiem vari turpat arī atbildēt. Turklāt biežāk uzdotos jautājumus tu vari “piespraust” sadaļas augšpusē, norādot uz to prioritāti.
GMB kā sociālais medijs
Ir zināms, ka sociālie tīkli ir neatņemama sastāvdaļa veiksmīgai biznesa mārketinga stratēģijai. Rīks GMB savā ziņā ir līdzīgs arī tavam sociālo tīklu kontam – tajā vari publicēt gan tekstuālus ierakstus, gan attēlus un video. Kā ierakstus vari publicēt uzņēmuma jaunumus un aktualitātes, savukārt ar attēliem un video materiāliem tu noteikti piesaistīsi lielāku apmeklētāju uzmanību, raisot interesi par tavu biznesu. Regulāra satura publicēšana savā GMB profilā palielina iespēju ātrāk tikt pamanītam savu potenciālo klientu vidū.
Kad runa ir par digitālā mārketinga stratēģiju veidošanu savam biznesam, ir jāizmanto pēc iespējas vairāk tiešsaistes rīku piedāvātās iespējas, jo tieši internetā tu savu auditoriju vari sasniegt ātrāk un vienkāršāk. Sava uzņēmuma tēla veidošana digitālajā vidē nāk par labu arī uzticības raisīšanai. Rīks Google My Business piedāvā plašas lokālā SEO būvēšanas iespējas jebkuram biznesam, tāpēc ķeries vērsim pie ragiem un pacel savu biznesu jaunā līmenī!
Ja tu tomēr šaubies par to, vai spēsi izveidot korektu GMB profilu, mēs tev palīdzēsim!
Comments