Vai vēlies, lai par tava uzņēmuma produktiem vai pakalpojumiem uzzina iedzīvotāji noteiktā reģionā, pilsētā vai apkaimē? Tad parūpējies par lokālo SEO jeb vietējās meklēšanas optimizāciju un kļūsti redzams sava uzņēmuma tuvumā esošiem potenciālajiem klientiem!
Statistika liecina, ka gandrīz puse jeb 46% no visiem Google meklējumiem ir saistīti ar atrašanās vietu. Ja Google ik dienu tiek veikti vairāk nekā 8,5 miljardi meklēšanas vaicājumu, tad tie ir aptuveni 3,9 miljardi (!) lietotāju, kuri meklē sev tuvumā esošās tirdzniecības vai pakalpojumu saņemšanas vietas. Tas, savukārt, nozīmē, ka, neiekļaujot lokālo SEO savā mārketinga stratēģijā, uzņēmums var zaudēt ievērojamu daļu potenciālo klientu, kuri meklē līdzīgus uzņēmumus sev tuvumā, kas īpaši svarīgi ir maziem un vidējiem uzņēmumiem, kuri piedāvā, piemēram, auto nomas, auto servisa, ēdināšanas, skaistumkopšanas pakalpojumus, kā arī veikaliem, atpūtas vietām, viesu namiem u. c.
Digitālajā laikmetā interneta nozīme ikdienas dzīvē arvien pieaug. Un tas ir saprotams, jo ar tā palīdzību mēs varam ātri un jebkurā laikā un vietā atrast informāciju par sev interesējošiem produktiem, pakalpojumiem, zīmoliem, uzņēmumiem u. c. Bet vai zināji, ka lielākā daļa jeb 97% lietotāju izmanto meklētājprogrammas ar nolūku atrast tieši sev tuvumā esošos uzņēmumus? Tāpat vietējās meklēšanas statistika atklāj, ka 54% interneta lietotāju veic vietējos meklējumus vismaz reizi mēnesī, bet 12% meklē vietējo uzņēmumu katru dienu. Turpini lasīt – sniegsim vēl dažus pārliecinošus statistikas datus, kas pamato – lokālajam SEO ir jākļūst par jebkura uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijas būtisku daļu!
Lokālais SEO – definīcija
Lokālais SEO ir mājaslapas optimizācija meklētājprogrammām, fokusējoties uz atrodamību un TOP pozīcijām meklēšanas rezultātos konkrētā reģionā. Tas palīdz vieglāk atrast uzņēmumu gan internetā, gan reālajā dzīvē.
Kā lokālais SEO atšķiras no vispārīgā jeb organiskā SEO?
Lai arī meklētājprogrammu optimizācijai un vietējam SEO ir daudz kopīga, tiem tomēr ir arī ļoti būtiskas atšķirības. Vispārīgā SEO optimizācija fokusēta uz uzņēmumu mājaslapu popularizēšanu un atrodamības uzlabošanu internetā, vietņu apmeklējuma veicināšanu un iespējami augstāku pozīciju ieņemšanu Google un citu meklētājsistēmu meklēšanas atlases rezultātos. Šajā gadījumā mērķis nav atrodamība konkrētā reģionā, bet gan kopumā interneta vidē. Savukārt lokālais SEO ir mērķēts uz uzņēmuma atrodamības veicināšanu noteiktā reģionā, pilsētā, apvidū – vai nu maksimāli tuvu meklētāja atrašanās vietai vai citā meklētājam aktuālā lokācijā.
Lokālā SEO nozīme biznesa attīstībā – vēl daži būtiski statistikas dati
Kā solījām, lūk, vēl nedaudz, bet svarīgu datu, kas pierāda lokālā SEO nozīmīgumu biznesa izaugsmē!
Ik mēnesi Google lietotāji apmeklē aptuveni pusotru miljardu lokāciju, kas saistītas ar viņu meklēšanas vaicājumiem;
86% patērētāju izmanto Google Maps vietējā biznesa atrašanai, tāpēc ir svarīgi nodrošināt precīzu un pastāvīgi aktualizētu informāciju uzņēmuma Google Business profilā;
Lietotāji arvien biežāk izmanto savas mobilās ierīces, lai atrastu tuvumā esošos uzņēmumus vai produktus – ar atrašanās vietu saistīta teju trešdaļa jeb 30% no visiem Google mobilajiem meklējumiem;
28% vietējo meklējumu rezultējas ar pirkumu;
78% vietējo meklējumu, izmantojot mobilās ierīces, rezultējas ar pirkumu bezsaistē jeb uzņēmuma fiziskajā atrašanās vietā;
Vietējās meklēšanas rezultātu TOP pozīcijās esošo uzņēmumu mājaslapas iegūst gandrīz vienu ceturto daļu jeb 24,4% klikšķu;
Vairāk nekā 50% meklēšanas vaicājumu, lietotājiem meklējot uzņēmumus sev tuvumā, rezultējas ar fizisku apmeklējumu;
62% lietotāju neizvēlēsies uzņēmumu, ja nevarēs atrast informāciju par to tiešsaistē – būtisks fakts, lai apsvērtu uzņēmuma klātbūtnes tiešsaistē optimizēšanu.
Secinājums: Pievēršot rūpīgāku uzmanību lokālajam SEO, tu iegūsi iespēju satikt savā uzņēmumā – gan tā fiziskajā atrašanās vietā, gan tiešsaistē – arvien vairāk apmeklētāju un tādējādi audzēt savu klientu loku.
8 lokālā SEO faktori, kas palīdzēs labāk atrast tavu uzņēmumu
Lai veiksmīgāk piesaistītu vietējos potenciālos klientus, svarīgi fokusēties uz tādiem lokālā SEO faktoriem kā:
Biznesa profils Google Business, Apple Business Connect un citās platformās, kuras lietotāji izmanto vietējai meklēšanai (piemēri Latvijā – Pilseta24.lv pilsētu portālu tīkls un ZL.LV biznesa uzziņu portāls);
Precīza biznesa kategorija jeb nozare un iespējami plašāka un kvalitatīvāka informācija biznesa profilos, iekļaujot atbilstošus atslēgvārdus un saites uz mājaslapu veidos sava veida apburto loku pozitīvā nozīmē, proti, – jo vairāk noderīgas un kvalitatīvas informācijas par savu uzņēmumu norādīsi, jo lielāka būs lietotāju uzmanība un mijiedarbība un attiecīgi augstākas pozīcijas vietējā meklēšanā, kas ģenerēs vairāk apmeklējumu;
Kontaktu, atrašanās vietas un citas klientiem svarīgas uzņēmuma informācijas konsekvence mājaslapā, biznesa profilos, sociālajās platformās (te var palīdzēt tāds risinājums kā SyncMe);
Kvalitatīvas saites un uzņēmuma pieminēšana populāros un uzticamos interneta resursos. Ideāli, ja šīs vietnes sasaucas ar uzņēmuma atrašanās vietu, piemēram, uzņēmums, kas atrodas Smiltenē, ir atrodams portālā www.smiltene.pilseta24.lv;
Reitings un atsauksmes par uzņēmumu – 73% lietotāju vairāk uzticas uzņēmumiem, par kuriem tiešsaistē atrodamas atsauksmes;
Kvalitatīvs un optimizēts mājaslapas saturs, kurā tostarp iekļauti atrašanās vietas atslēgvārdi, veicina mājaslapas apmeklētību un līdz ar to arī atrodamību Google;
Aktivitāte sociālajos tīklos, kas paaugstina uzticamību uzņēmumam un efektīvi piesaista mērķauditorijas uzmanību;
Lokālais satura mārketings – vietējai mērķauditorijai atbilstoša satura nodrošināšana var ievērojami uzlabot uzņēmuma pozīcijas vietējā meklēšanā.
Lokālais SEO ir viens no spēcīgākajiem un efektīvākajiem paņēmieniem, kā ar organiskās meklēšanas palīdzību ģenerēt un ievērojami palielināt pirkumu skaitu un kvalitāti. Sazinies ar mūsu SEO speciālistiem, lai uzzinātu vairāk par tava uzņēmuma redzamības uzlabošanu vietējā meklēšanā!
Comments