Ne maza, ne liela uzņēmējdarbība mūsdienās vairs nav iedomājama bez savas mājaslapas. Tās funkcijas un uzdevumi, protams, katrā gadījumā var būt atšķirīgi, - sākot no nelielas vizītkartes formāta, līdz pat interneta veikalam ar vairākiem tūkstošiem preču.
Vienmēr aktuāls jautājums - vai mājaslapa vispār pilda savu funkciju?
Viena no būtiskākajām lietām, kam jāpievērš uzmanība, ir web lapas atrodamība internetā, tādos resursos kā:
meklētājprogrammas, piemēram, Google, Bing, Yahoo un citas,
dažādi interneta katalogu profili un uzziņu vietnes, piemēram, ZL.lv, Pilseta24.lv, Firmas.lv, 1188.lv, Lursoft.lv un daudzas citas,
ne mazāk svarīgi ir veidot uzņēmuma lapas arī sociālajos tīklos, piemēram, Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, LinkedIn un citos,
visbeidzot – mājaslapas apmeklētību var paaugstināt arī dažādas bezmaksas un maksas reklāmvietas (baneri, raksti, intervijas, forumi, teksta reklāmas u. c.) ziņu portālos, nozares vadošajās mājaslapās, sociālajos tīklos un meklētājprogrammās, jo īpaši Google, kas Latvijā un arī pasaulē kopumā ir vadošā meklēšanas vietne.
Mājaslapas optimizācija meklētājprogrammām
Nedaudz detalizētāk paturpinot par mājaslapas atrodamību, svarīgi ir pievērsties tās optimizēšanai meklētājprogrammām jeb SEO (Serch Engine Optimization) - šo trīs burtu salikumu mūsdienās nebūs dzirdējis vien retais. SEO var iedalīt divās lielās apakškategorijās - ir iekšējais (On-Site/On-Page) un ārējais (Off-Page) SEO. Ārējo SEO veido kvalitatīva un unikāla satura izveide, iekļaujot linkus, kas ved uz atbilstošām mājaslapas sadaļām, un publicēšana uzticamos interneta resursos, lai rezultātā uzlabotu mājaslapas atrodamību internetā pēc noteiktiem atslēgvārdiem vai frāzēm. Bet šoreiz vairāk par iekšējo SEO... Tieši mājaslapas iekšējais SEO ir tas, pret ko atbildīgi mājaslapu veidotāji attiecas ļoti nopietni mājaslapas izveides un publicēšanas procesā. Iespējams, daudzi ir centušies vai pat izveidojuši paši savas mājaslapas, izmantojot dažādas salīdzinoši viegli apgūstamas un finansiāli izdevīgas platformas kā, piemēram, WIX, Wordpress, Shopify, Mozello, Squarespace vai citas. Tāpat iespējams, kādam mājaslapu palīdzējis izveidot radinieks, draugs vai paziņa. Bet varbūt ir algots kāds speciālists vai slēgts līgums ar kādu uzņēmumu par mājaslapas izveidi. Tomēr būtiska nozīme ir jautājumam - vai mājaslapas veidotājs ir strādājis pie iekšējā SEO izveides un sakārtošanas pēc labākajām vadlīnijām?
Diemžēl prakse rāda, ka šī, viena no svarīgākajām sadaļām, lai mājaslapa vispār pildītu savu funkciju, bieži vien tiek aizmirsta vai ignorēta. Un galvenie iemesli tam ir:
vienkārša nezināšana/ nekompetence,
slinkums - iekšējā SEO izstrāde prasa daudz laika, un sākotnēji to, vai mājaslapa atbilst SEO vadlīnijām, ne katrs klients var vizuāli ieraudzīt, līdz ar to tiek pieņemts lēmums “neiespringt”, jo neviens jau tāpat, visticamāk, neko nepamanīs...),
nepilnīgas tehniskās zināšanas vai mājaslapas izveidei izmantotās platformas ierobežotās pielāgošanas iespējas.
Google un citu meklētājprogrammu algoritmi nekad līdz galam nevienam nav zināmi - daļu no tiem atklāj paši algoritmu veidotāji, bet daļu interneta mārketinga speciālisti laika gaitā izsecina paši saviem spēkiem, balstoties uz iegūto praktisko pieredzi un izdarot attiecīgos secinājumus.
8 būtiski faktori, kas jāņem vērā iekšējā SEO izveidē
SATURS. Tam noteikti jābūt viegli uztveramam un unikālam/ oriģinālam, nevis pārkopētam no „kaut kurienes”. Protams, svarīga ir arī atslēgas vārdu/ frāžu iekļaušana, pēc kuriem jūs varētu meklēt potenciālie mājaslapas apmeklētāji/ klienti. Svarīgi ir ņemt vērā, ka jau sen vairs nedrīkst “piebāzt” saturu ar desmitiem vai simtiem atslēgas vārdu un cerēt, ka tā rezultātā parādīsieties visos meklētājos. Gluži pretēji - atslēgas vārdiem jābūt proporcionāliem jeb noteiktu procentu robežās attiecībā pret visu tekstu.
LIETOTĀJU PIEREDZE (USER EXPERIENCE/ UX). Šis jēdziens sevī ietver visai plašu nosacījumu kopumu, bet būtiskākais ir tas, lai mājaslapa būtu ērti pārskatāma, lietojama, saprotama, funkcionējoša - tāda, kurā apmeklētājiem būtu viegli atrast meklēto un kuru būs patīkami izmantot.
MOBILAJIEM TELEFONIEM DRAUDZĪGA (MOBILE FRIENDLY). Statistika liecina, ka aptuveni 70% cilvēku mājaslapas apmeklē tieši no mobilā telefona, un šis procents turpina strauji augt, līdz ar to mājaslapa, kas nepielāgojas mobilajām ierīcēm vai pielāgojas nepilnīgi, visticamāk, ātri vien tiks aizvērta, un līdz ar to strauji kritīsies arī atrodamība internetā.
META DATI (METADATA). Šie dati ietver sevī būtiskāko informāciju par mājaslapu. Metadatiem jābūt, pirmkārt, aizpildītiem, otrkārt, - aizpildītiem korekti.
MĀJASLAPAS IELĀDES ĀTRUMS (PAGE SPEED). Jābūt izpildītiem visiem nosacījumiem, lai mājaslapa ielādētos pēc iespējas ātrāk, jo arī šis parametrs ir ļoti svarīgs, lai meklēšanas rezultātos tā parādītos pēc iespējas biežāk un augstākā pozīcijā.
ATTĒLU APRAKSTOŠIE TEKSTI (ALT TEXTS). Ļoti svarīgi, lai šie teksti būtu pievienoti katrai bildei, grafikai un citiem vizuāliem elementiem, kas atrodami mājaslapā. Turklāt tā ir arī ļoti laba iespēja papildināt mājaslapu ar vajadzīgajiem atslēgas vārdiem.
VIRSRAKSTU STRUKTŪRA UN SATURS (HEADINGS). Piemēram, H1 virsraksts vienā atvērumā drīkst parādīties tikai vienu reizi. Šajā virsrakstā arī ir svarīgi iekļaut būtiskāko informāciju par saturu. Ne mazāk svarīgi ir arī H2, H3, H4 un pārējie virsraksti, kā arī to izvietojums un saturs.
SAITES jeb LINKI. Gan iekšējiem, gan arī ārējiem linkiem (kas ved no citām interneta vietnēm uz mājaslapu) ir jābūt sakārtotiem un pareizi nodefinētiem.
Ņemiet vērā, ka šie faktori ir tikai neliela daļa no iekšējā SEO, kuriem noteikti ir jāpievērš uzmanība mājaslapas izstrādes un publicēšanas procesā, lai panāktu, ka tā savas darbības laikā ir atrodama un arī labi apmeklēta, palīdzot mājaslapas īpašniekam sasniegt uzstādītos mērķus.
Atcerieties - mājaslapa ir ļoti nozīmīgs instruments digitālā mārketinga ekosistēmā, tāpēc ir svarīgi, lai tā pildītu savu funkciju nevainojami!
コメント