Maksas reklāmas ir viens no ātrākajiem veidiem, kā parūpēties par to, lai uzņēmumu pamana interneta vidē. Ar to palīdzību iespējams efektīvi piesaistīt jaunus apmeklētājus savai mājaslapai, uzrunāt vairāk potenciālo klientu un palielināt pārdošanas apjomus. Domājot par biznesa popularizēšanu un attīstību, starp uzņēmumu biežākajām izvēlēm ir reklāma Google un / vai Facebook (META). Kā uzņēmumam saprast, kuru izvēlēties? Blogā apkopojām abu reklāmas platformu kopīgās iezīmes un galvenās atšķirības.
Kas kopīgs?
Gan Google, gan Facebook ir līderi savā jomā, nodrošinot plašas iespējas, kā sasniegt mērķauditoriju. Google ar vairāk nekā 8 miljardiem meklējumu ik dienu ir lielākā meklētājsistēma un apmeklētākā mājaslapa pasaulē. Savukārt Facebook ir līderis sociālo mediju platformu vidū ar vairāk nekā trīs miljardiem aktīvo lietotāju mēnesī.
Gan Google, gan Facebook piedāvā dažāda formāta reklāmas.
Google un Facebook reklāmas lieliski mijiedarbojas savā starpā, uzrunājot lietotājus atkārtoti jeb rādot remārketinga reklāmas.
Kas atšķiras?
Darbības princips
Facebook ADS: Auditoriju iespējams sasniegt, izmantojot lietotāju demogrāfiskos datus, atrašanās vietu, uzvedību un intereses.
Google ADS: Fokuss ir uz nolūkā balstītu mērķauditoriju, proti, reklāma piesaista tos, kuri aktīvi meklē konkrētus produktus vai pakalpojumus. Mērķauditorijas atlase notiek, izmantojot atslēgvārdus, demogrāfiskos datus, atrašanās vietu, valodu un meklēšanas uzvedību.
Pielietojums
Facebook ADS: Zīmola atpazīstamības un uzticamības veicināšana, potenciālo klientu piesaiste iepirkšanās ceļa sākumposmā, kā arī pirkuma lēmumu pieņemšanas beigu fāzē, izmantojot atkārtotās reklāmas funkcijas.
Google ADS: Potenciālo klientu, kuri jau ir gatavi pirkumam un zina, ko vēlas, piesaiste. Īpaši piemērots uzņēmumiem, kuru mērķis ir tūlītēji reklāmguvumi, piemēram, e-komercijas uzņēmumiem vai profesionālo pakalpojumu sniedzējiem.
Mērķi
Facebook ADS: Pirkumu skaita palielināšana, e-pastu sarakstu izveide, līdu ģenerēšana, biznesa perspektīvu paplašināšana, veicinot zīmola atpazīstamību, jauna produkta virzīšana tirgū.
Google ADS: Līdu ģenerēšana, pārdošanas apjoma veicināšana, mājaslapas apmeklējumu veicināšana.
Sasniedzamība
Facebook ADS: Saturs var potenciāli sasniegt ikvienu, kurš lieto Facebook un Instagram platformas, jo Facebook reklāma tiek dublēta arī uz Instagram, kas palīdz sasniegt dažādu auditoriju un uzrunāt to dažādos veidos.
Google ADS: Fokuss uz cilvēkiem, kuri meklē informāciju, izmantojot specifiskus atslēgvārdus vai frāzes. Šo reklāmu parasti redz cilvēki, kuri jau apzinās savu "problēmu" un meklē tai risinājumu. Šeit spontānie jeb impulsa pirkumi notiek reti.
Izmaksas
Facebook ADS: Viens no lētākajiem reklāmas veidiem, salīdzinot ar radio, TV, vides reklāmu un baneriem internetā. Elastīgas izmaksas, kas atkarīgas no reklāmas kampaņas uzstādījumiem. Salīdzinot ar Google, maksa par klikšķi (CPC) ir zemāka. Lai gan ceļš līdz reklāmguvumam var būt garāks, META Ads ir efektīvs ilgtermiņa attiecību veidošanai ar klientiem un zīmola veidošanas kampaņām.
Google ADS: Atkarīgas no mērķiem, budžeta un reklamējamā produkta / pakalpojuma. Jārēķinās arī ar konkurentu un atslēgvārdu izmaksām. Izmaksas par klikšķi (CPC) bieži vien ir augstākas, taču vienlaikus iespējams ātrāk un precīzāk izmērīt ROI jeb peļņu no ieguldījumiem.
Reklāmas veidi
Facebook ADS: Lielāks uzsvars uz vizuālo saturu – attēliem, video, karuseļtipa reklāmām; vairāk iespēju radoši izpausties.
Google ADS: Pamata reklāmas veids ir teksta reklāmas meklēšanas rezultātu lapās (SERP). Papildus iespējama Google Display jeb vizuālā reklāma / baneri dažādās interneta vietnēs, Youtube video reklāma un lietotņu reklāma Google īpašumos.
Panākumu rādītājs
Facebook ADS: Lietotāju iesaiste – atzīmes Like (Patīk), Share (Dalīties), līdu un pirkumu skaits.
Google ADS: Kliķšķu skaits un likmju lielums, tiešie reklāmguvumi, pirkumu skaits.
Ieguldījums
Facebook ADS: Nepieciešama sākotnējā iestatīšana, regulārs (ik dienu) kampaņu monitorings un turpmāka optimizācija.
Google ADS: Nepieciešama sākotnējā iestatīšana, iknedēļas kampaņu monitorings un optimizācija.
Lietojamība
Facebook ADS: Ērtāks iesācējiem; intuitīva platforma un iebūvēti atskaites rīki. Pieejama detalizēta analīze (Facebook Insights).
Google ADS: Nepieciešamas noteiktas zināšanas par SEO un apmaksāto meklēšanu, lai optimizētu kampaņas. Google Analytics nodrošina detalizētus reāllaika datus reklāmas kampaņu veiktspējas analīzei.
Secinājumi
Tātad, ko izvēlēties – Google Ads vai Facebook Ads? Katrai platformai ir savas priekšrocības – tās abas spēj piesaistīt mērķauditoriju, veicināt zīmola atpazīstamību un pirkumu skaita pieaugumu. Kamēr Google Ads ir efektīvāka potenciālo pirkumu un tiešo reklāmguvumu radīšanā, Facebook Ads lieliski palīdz zīmola atpazīstamības veidošanā un auditorijas piesaistē, tāpēc daudzos gadījumos vislabākos rezultātus var nodrošināt kombinēta stratēģija, izmantojot abas platformas. Tomēr, ja ir jāizvēlas viena – Google vai Facebook reklāma –, piemēram, ja budžets reklāmai ir ierobežots, tad būtiski vadīties pēc nozares, kurā uzņēmums darbojas, biznesa vajadzībām, reklāmas kampaņas mērķiem un mērķauditorijas, kuru uzņēmums plāno sasniegt.
Un, protams, vienmēr pastāv iespēja vaicāt padomu par uzņēmumam piemērotāko risinājumu profesionāļiem!
Svarīga piebilde – lai ar reklāmas kampaņām sasniegtu vēlamo rezultātu, ir nepieciešams laiks, tāpēc nebūtu korekti gaidīt reklāmas atdevi jau pirmajā mēnesī. Reklāmas atdeve ir atkarīga no daudziem faktoriem, piemēram, uzņēmuma darbības nozares, sezonalitātes, uzņēmuma mājaslapas u. tml., tāpēc kāds var ieraudzīt veiksmīgus rezultātus, piemēram, jau pēc nedēļas vai divām, cits – tikai pēc pusgada vai pat gada. Tāpat jāņem vērā, ka jebkura reklāmas kampaņa būs efektīvāka, ja uzņēmums būs aktīvs digitālajā vidē, proti, parūpēsies par satura regulāru atjaunināšanu un papildināšanu gan Facebook, gan uzņēmuma mājaslapā, nodrošinot esošiem un potenciālajiem klientiem vienmēr aktuālu, noderīgu un saprotamu informāciju.
Comentários