Mūsdienās interneta vide ir pārbagāta ar informāciju. Meklējot interesējošo lietu (preci vai pakalpojumu), potenciālais klients apmeklēs virkni dažādu interneta vietņu, taču – kā piesaistīt uzmanību tieši jūsu mājaslapai?
Cik svarīgs ir vizuālais saturs mājaslapā?
Kvalitatīvs un skaists vizuālais saturs ir ātrs un efektīvs uzrunāšanas veids, kas palīdz potenciālajiem klientiem, jau pirms viņi izlasījuši aprakstu, saprast, kas jūs esat un ko jūs piedāvājat. Tāpat uzmanību piesaistoši fotoattēli palīdz ilgstošāk noturēt apmeklētājus mājaslapā. Vienkārši dzirdot vai izlasot informāciju, cilvēki parasti atcerās tikai aptuveni 10%, bet, kombinējot to ar bildēm, saturs kļūst “lipīgāks” un ilgstošāk nosēžas atmiņā. Noteikti jāņem vērā, ka informācijai par jūsu piedāvāto pakalpojumu vai preci jābūt unikālai un kvalitatīvai. Savukārt vizualizācijām, ar ko tā papildināta, jābūt viegli uztveramām un mūsdienīgām.
Viens no vienkāršākajiem un modernākajiem vizuālajiem elementiem, kas ļauj vieglāk orientēties mājaslapā un atrast interesējošo informāciju vienā acumirklī, ir piktogrammas jeb ikonas. Iespējams, jautāsiet – kādēļ norādīt, piemēram, telefona klausuli blakus tālruņa numuram vai vēstulīti blakus e-pasta adresei? Ir taču jau pašsaprotami, – kas ir kas! Tomēr jāsaprot, ka, izmantojot tādus elementus kā ikonas, mēs palīdzam klientam labāk uztvert mājaslapas saturu un ātrāk atrast interesējošo informāciju. Turklāt piktogrammas jeb ikonas var izmantot ne tikai pie tālruņa, e-pasta vai atrašanās vietas adreses, bet arī gadījumos, kad nepieciešams izcelt galvenos pakalpojumus un citu informāciju, kurai vēlaties pievērst apmeklētāja uzmanību (paziņojums, svarīga informācija, jaunums, īpašs piedāvājums, akcija un tamlīdzīgi).
Kā radīt klientam patieso sajūtu par jūsu biznesu?
Efektīvākais veids ir izmantot reālus vizuālos materiālus, kas atspoguļo jūsu uzņēmuma darbību. Fotografējiet vidi, kurā atrodaties, vai tas būtu birojs, veikals, kafejnīca, serviss, salons vai kokzāģētava! Parādiet klientam savu produkciju, paveiktos darbus, kas ir unikāli un raksturīgi tikai jums! Kvalitatīvi pakalpojumu vai produktu fotoattēli palīdzēs klientam radīt klātesamības sajūtu.
Lai gan mūsdienās teju ikvienam ir pieejams viedtālrunis, ar ko var uzņemt pietiekami kvalitatīvus fotoattēlus, tomēr ne visi spēj ieraudzīt pareizo rakursu, piemeklēt atbilstošāko fonu, faktūru, kontrastus, gaismu un ēnas. Tāpēc, ja budžets atļauj, noteikti ir vērts izvēlēties profesionāla fotogrāfa pakalpojumus, kas radīs kvalitatīvas un baudāmas bildes, kuras turklāt būs ieturētas vienotā stilā – tas ir būtisks nosacījums kvalitatīvam mājaslapas vizuālajam noformējumam. Attēliem nevajadzētu radīt maldinošu sajūtu par to, kas klientu sagaida, apmeklējot jūsu kafejnīcu, salonu vai servisu. Tiem jābūt patiesiem. Piemēram, ja darbinieki neiebilst, būtu labi mājaslapā iekļaut fotogrāfijas ar uzņēmuma speciālistiem, kas komunicē ar klientiem, jo tas viņos raisīs lielāku uzticēšanos un personiskākas pieejas sajūtu. Pavisam noteikti nebūtu korekti darbinieku foto vietā likt modeļus no bilžu bankām, jo tā pastāv risks zaudēt ticamības momentu.
Kad un kāpēc labāk izvēlēties bilžu bankas bildes, nevis savus attēlus?
Lai arī tas būs mazliet pretrunā ar iepriekš teikto par patiesās sajūtas radīšanu klientiem, izmantojot reālus fotoattēlus, ir gadījumi, kad bilžu bankas attēli tomēr „nostrādā” veiksmīgāk. Bilžu bankā vienmēr atrodami tikai kvalitatīvi attēli, kas rada profesionālu priekšstatu. Ir dažas nozares, kur pavisam droši var izvēlēties tieši bilžu bankas attēlus un nav nepieciešams “atrādīt” sevi pašu, piemēram, grāmatvedība, mežizstrāde, kravu pārvadājumi, psiholoģija un citas nozares. Ar bilžu bankā pareizi izvēlētām bildēm iespējams mājaslapu padarīt kārtīgāku un pārdomātāku, ja vien tās tiek pareizi saskaņotas tonāli un stilistiski.
Jāņem vērā! Izvēloties bilžu bankas bildes, pievērsiet uzmanību, vai tajās attēlotā vide “nenodod” sevi ar tādiem elementiem, kas nav raksturīgi attiecīgajai valstij vai pilsētai, piemēram, augstiem kalniem, ceļa zīmēm citā valodā, tiltiem un celtnēm. Tāpat nebūtu ieteicams mājaslapas fonam izmantot foto banku bildes, kurās attēloti modeļi, jo arī tas var maldināt jūsu klientu. Šāda pieeja pieļaujama vien izņēmuma gadījumos, piemēram, skaistumkopšanas un zobārstniecības pakalpojumu sniedzēju mājaslapās.
Kādus fotoattēlus noteikti nevajadzētu izmantot mājaslapā?
Mājaslapā nav ieteicams iekļaut:
nekvalitatīvas, ļoti maza izmēra bildes,
attēlus no jūsu konkurentu mājaslapas vai Google atrastas bildes (pastāv risks pārkāpt autortiesības),
neatbilstošas vides bildes, kas var maldināt par jūsu atrašanās vietu.
Tāpat vajadzētu izvērtēt situācijas, kad un vai vispār rādīt klientam attālināti savu darba vidi. Piemēram, ja jums pieder neliels veikaliņš piepilsētā, kurā var iegādāties daudz dažādu lietu, kas realitātē ir skaisti izkārtotas plauktos, bet fotoattēlos izskatās ļoti haotiski – tas klientu var tikai atbaidīt. Šis ir tas gadījums, kad drīkst mazliet „samelot” un publicēt bildes no bilžu bankas, neiekļaujot reālās vides bildes. Un tas nebūt nenozīmē, ka mazais veikaliņš vai mazpilsētas autoserviss ir ar kaut ko sliktāks, bet gan gluži vienkārši var radīt maldīgu priekšstatu klientam par to, kādu pakalpojumu viņš saņems. Bildēs vajadzētu būt atspoguļotai salīdzinoši estētiskai un pievilcīgai videi.
Kopsavilkums
Ja vēlaties izcelties uz savu konkurentu fona, skaisti un pārdomāti fotoattēli ir viens no labākajiem paņēmieniem. Šim nolūkam labāk izvēlieties profesionālu fotogrāfu vai kvalitatīvas bilžu bankas bildes. Atcerieties – augstas izšķirtspējas fotoattēli ar atbilstošiem objektiem fokusā un pārdomātu kompozīciju salīdzinājumā ar izplūdušu viedtālruņa momentuzņēmumu var būt noteicošais klienta izvēlē!
Publicējiet mājaslapā patiesas bildes, kas nemaldina apmeklētāju, bet tieši pretēji – palīdz viņam orientēties mājaslapā un vienlaikus arī izceļ jūsu priekšrocības.
Parādiet savu individualitāti ar fotoattēlu palīdzību! Viena bilde ir tūkstošiem vārdu vērta un var atspoguļot pat veselu lapu ar tekstu, kuru, ļoti iespējams, klients laika trūkuma dēļ tā arī neizlasīs, bet ar bildes palīdzību saņems informāciju dažu sekunžu laikā, turklāt arī atcerēsies ilgāk, kas palielina iespējas, ka klients apmeklēs jūsu mājaslapu atkārtoti.
Comments