top of page
Writer's pictureLatvijas Tālrunis

Digitālais mārketings 2025. gadā: 8 tendences, kas var palīdzēt būt soli priekšā konkurentiem

Digitālais mārketings ir viena no jomām, kas nekad nestāv uz vietas un ir nepārtrauktā attīstības procesā, ko virza tehnoloģiju progress un mainīgās patērētāju vēlmes. Arī 2025. gads solās būt jaunām iespējām bagāts. No hiperpersonalizācijas, kas dāvās unikālu pieredzi katram klientam, līdz daudzkanālu mārketingam, kas nodrošinās vienotu zīmola vēstījumu visās platformās, – šīs tendences var būtiski mainīt veidu, kā uzņēmumi mijiedarbojas ar mērķauditoriju, un dāvās jaunas iespējas piesaistīt klientus un palielināt pārdošanas apjomus.

socialo-tiklu-tendences

Kādām tendencēm vērts pievērst uzmanību 2025. gadā un kā tās var palīdzēt biznesa izaugsmē? Turpini lasīt!

Hiperpersonalizācija – jo katrs klients ir īpašs

Paplašinoties produktu un pakalpojumu izvēlei un arvien vairāk parādoties daudz un dažādām alternatīvām, patērētāji kļūst arvien izvēlīgāki, dodot priekšroku uzņēmumiem, kas nodrošina personalizētāku pieredzi un piedāvājumu. 2025. gadā šī tendence, visticamāk, turpināsies, un tādēļ, kā liecina dažādi avoti, liela nozīme būs hiperpersonalizācijai. Tā ir digitālā mārketinga stratēģija, kas izmanto mākslīgo intelektu (MI), mašīnmācīšanos un reāllaika datus, lai radītu maksimāli individualizētu klientu pieredzi. Atšķirībā no tradicionālās personalizācijas, kuras ietvaros mērķauditorija tiek segmentēta daudz un dažādās kategorijās, hiperpersonalizācija koncentrējas uz katras personas unikālajām vēlmēm un uzvedību, ļaujot zīmoliem nodrošināt pielāgotu saturu, produktus un pakalpojumus, piemēram:

  • produktu ieteikumus, balstoties uz iepriekšējo iepirkšanās pieredzi un pārlūkošanas vēsturi;

  • personalizētus mārketinga e-pastus, piedāvājot īpašas akcijas, kas balstītas uz pirkumu vēsturi;

  • dinamiskus cenu modeļus, kas izriet no pircēja uzvedības (piemērs: aviosabiedrības mēdz piedāvāt klientiem dažādas cenas uz vienu un to pašu lidojumu atkarībā no lietotāja pārlūkošanas paradumiem un lidojumu rezervācijas vēstures);

  • pielāgotu tiešsaistes pieredzi (piemērs: straumēšanas pakalpojumos, piemēram, Netflix, tiek izmantota hiperpersonalizācija, veidojot satura ieteikumus, kas balstīti uz skatīšanās vēsturi un lietotāju vērtējumiem. Tādējādi tiek nodrošināts, ka lietotājiem tiek piedāvāti šovi un filmas, kas atbilst tieši viņu gaumei).

Ieviešot hiperpersonalizācijas stratēģiju, proti, izmantojot jēgpilnu mijiedarbību, kas rezonē ar atsevišķiem patērētājiem, zīmoli var ievērojami uzlabot klientu iesaisti, palielināt reklāmguvumu līmeni un veicināt ilgtermiņa lojalitāti. Saskaņā ar pētījumiem uzņēmumi, kas pielieto hiperpersonalizāciju, var gūt līdz pat 40% lielākus ieņēmumus, jo pielāgotā pieredze veicina lielāku atsaucību interneta lietotāju vidū, proti, klientu vēlme iegādāties konkrētus produktus vai pakalpojumus ir lielāka, kad viņi jūtas izprasti. Tāpat līdz pat 78% pircēju dod priekšroku zīmoliem, kas personalizē viņu pieredzi, kā arī ar lielāku iespējamību veiks atkārtotu pirkumu un ieteiks zīmolu saviem draugiem un ģimenei.

Daudzkanālu mārketings – vienots vēstījums visos kanālos

Foto: Freepik.com/ creativeart

Eksperti prognozē, ka daudzkanālu mārketings – vispusīga pārdošanas stratēģija, kas vērsta uz vienotu klientu pieredzes nodrošināšanu vairākos kanālos – 2025. gadā kļūs arvien svarīgāks, tāpēc uzņēmumiem ir jāparūpējas par vienotu vēstījumu visos kanālos. Saskaņā ar Hārvardas biznesa apskatu 73% klientu izmanto vairākus kanālus pirkuma procesa laikā, tādēļ ir svarīgi, lai zīmols sniegtu konsekventu un personalizētu pieredzi neatkarīgi no tā, vai klients iepērkas tiešsaistē datorā vai mobilajā tālrunī, sociālajos tīklos, veikalā vai sazinoties ar klientu apkalpošanas dienestu. Tāpat pētījumā noskaidrots, ka uzņēmumi, kas izmanto dauzkanālu stratēģju, var sasniegt līdz pat 91% augstāku klientu saglabāšanas līmeni, kas uzskatāmi parāda, cik svarīga ir vienota klientu pieredze dažādās platformās.

Lai veiksmīgi īstenotu daudzkanālu mārketinga stratēģiju, ir jākoncentrējas uz četriem galvenajiem faktoriem:

  • konsekvenci – nodrošinot vienotu ziņojumu visos kanālos;

  • personalizāciju – pielāgot ziņojumus un saturu katra klienta individuālajām vajadzībām un vēlmēm;

  • integrāciju – veiksmīgs daudzkanālu mārketings ietver visu kanālu integrāciju, gan tiešsaistē, gan bezsaistē. Tas nozīmē, ka zīmola mājaslapai, sociālo mediju kanāliem, e-pastam, veikala pieredzei un citiem saskarsmes punktiem ir jāsadarbojas nevainojami, lai izveidotu vienotu klientu iepirkšanās pieredzi;

  • komunikāciju, kas ietver ne tikai ziņojumapmaiņu, bet arī klientu atsauksmju uzklausīšanu un atbildēšanu uz tām visos kanālos.

Vizuālā meklēšana: Attēli un video kļūst arvien svarīgāki

Eksperti prognozē, ka 2025. gadā meklēšanā un SERP (meklētājprogrammas atlases rezultātu lapās) arvien lielāks uzsvars būs uz vizuālo saturu, Google un citām platformām iekļaujot meklēšanas rezultātos vairāk attēlu, video un kartes. Saskaņā ar Think with Google pētījumu, ik mēnesi, izmantojot attēlu meklēšanas funkciju Google Lens, tiek apstrādāti vairāk nekā 20 miljardi vizuālās meklēšanas pieprasījumu. Tāpat eksperti lēš, ka 2025. gadā vizuālā meklēšana varētu veidot vairāk nekā 30% no visiem meklējumiem, līdz ar to, lai uzņēmumi varētu uzlabot savu redzamību internetā, būtiska nozīme būs attēlu un video optimizēšanai meklētājprogrammām.

Balss meklēšana: Arvien pieaugošā sarunvalodas nozīme

Foto: Vecteezy.com/ peach_vecteezy

Saskaņā ar vairākiem avotiem 2025. gadā turpinās pieaugt arī balss meklēšanas nozīme, veidojot vairāk nekā 50% no visiem meklējumiem, jo, attīstoties MI tehnoloģijām, arvien vairāk lietotāju pierod pie ērtas meklēšanas ar balsi. Jau šobrīd vairāk nekā 20% no mobilās meklēšanas vaicājumiem veido balss meklējumi. Līdz ar to, lai gūtu panākumus šajā jomā, būs svarīgi sekot līdzi jaunākajām tendencēm balss meklēšanas tehnoloģiju jomā, izprast lietotāju nodomus un nepārtraukti pielāgot SEO stratēģijas. Eksperti apgalvo, ka, lai arī tradicionālie atslēgvārdi joprojām būs svarīgi, pieaugot MI izmantošanai, lielāks uzsvars būs jāliek uz dabiskas valodas lietojumu un rūpīgāku lietotāja nodoma izpratni. Vietņu saturam jābūt strukturētam tā, lai MI algoritmi varētu to viegli interpretēt, kā arī tam jāatbilst lietotāja nodomam, pat ja lietotāju vaicājumos nav izmantoti precīzi atslēgvārdi.

Datu privātums un pirmās puses sīkfaili: Klientu uzticības veicināšana

Ar katru gadu digitālajā mārketingā pieaug datu privātuma un drošības jautājumu nozīme. Datu privātuma regulējumiem kļūstot arvien stingrākiem, uzņēmumi, kas galvenokārt apkopo pirmās puses datus, visticamāk, gūs konkurences priekšrocības, jo saskaņā ar aptaujām vidēji 70% patērētāju dod priekšroku zīmoliem, kas ievēro viņu privātumu.

Arvien pieaugošās bažas par datu lietošanu liek zīmoliem pievērst lielāku uzmanību ētiskai datu apstrādei un politikas caurspīdīgumam. Trešo pušu sīkfailiem kļūstot par pagātni, uzņēmumiem vairāk jāfokusējas uz pirmās puses datu iegūšanu – informāciju, ko uzņēmums iegūst tieši no klientiem, piemēram, izmantojot tīmekļa vietnes, lietotnes un klientu mijiedarbību ar tiem. Šie kanāli piedāvā uzņēmumiem vērtīgu ieskatu klientu uzvedībā un vēlmēs, ļaujot veidot personalizētas mārketinga stratēģijas.

Lai veicinātu klientu uzticēšanos, uzņēmumiem jāīsteno caurspīdīga datu ievākšanas prakse, jāsaņem skaidra lietotāju piekrišana un jāizmanto datu šifrēšana un anonimizācija, lai aizsargātu klientu informāciju. Pārejot uz pirmās puses datu stratēģiju, uzņēmumi var veidot spēcīgākas un uz privātumu orientētas mārketinga stratēģijas, kas atbilst nozares tendencēm un klientu cerībām.

Īsformāta video: Zīmola popularizēšana TikTokā un ārpus tā

Freepik.com/ freepik

Īsformāta video saturs 2025. gadā varētu piedzīvot vēl nebijušu popularitātes uzplaukumu – eksperti prognozē, ka līdz 2025. gadam īsas formas videoklipi varētu veidot vairāk nekā 80% no visa tiešsaistes video satura, padarot tādas platformas kā TikTok par jaudīgu mārketinga kanālu. Kodolīgi un saistoši videoklipi ir efektīvs veids, kā īsā laikā piesaistīt plašas auditorijas uzmanību, izmantojot aktuālas un pat virālas tēmas (saturs, kas īsā laikā izplatās kādā informācijas vidē, visbiežāk, sociālajos medijos), turklāt ar minimālām pūlēm un izmaksām.

Piemēram, TikTok, kas kļuvis par īsformāta satura karali, lietotāji dienā pavada vidēji 2,5 stundas, skatoties video saturu, tāpēc zīmoliem ir vērts apsvērt iespēju iekļaut TikTok savā mārketinga stratēģijā, koncentrējoties uz autentisku saturu un atbilstību aktuālajām tendencēm. Vienlaikus jāpatur prātā, ka TikTok nav vienīgā platforma, kur īsformāta video gūst panākumus. Arī Instagram Reels un YouTube Shorts piedāvā iespējas sasniegt plašu auditoriju – šajās platformās video skatīšanās ilgums ir līdzīgs kā TikTok.

Meklētājprogrammu optimizācija (SEO): Pielāgošanās MI laikmetam un “meklēt visur” stratēģija

Mākslīgā intelekta risinājumiem kļūstot arvien pieprasītākiem, visticamāk, 2025. gadā pieaugs arī MI ietekme uz SEO. Saskaņā ar Search Engine Journal pētījumu, nākamgad MI risinājumus plāno izmantot 79% patērētāju, savukārt 70% uzticas MI ģenerētiem rezultātiem. Līdz ar to uzņēmumiem jāpielāgo savas SEO stratēģijas šai jaunajai realitātei. Tas nozīmē optimizēt saturu dabiskās valodas vaicājumiem, nevis koncentrēties tikai uz atslēgvārdiem. Vienlaikus MI sistēmas, ieskaitot lielos valodu modeļus, joprojām ir atkarīgas no meklētājprogrammām, tāpēc SEO saglabā savu nozīmi. Tomēr svarīgi nodrošināt informācijas strukturēšanu tā, lai MI algoritmi to varētu viegli saprast un interpretēt.

2025. gadā, kā prognozē eksperti, arvien vairāk lietotāju veiks meklēšanu, izmantojot sociālos medijus un video platformas. Jau šobrīd YouTube ir kļuvis par otro lielāko meklētājprogrammu pasaulē aiz Google, kā arī aptuveni 40% Z paaudzes izmanto TikTok kā savu galveno meklēšanas rīku. Līdz ar to, lai nodrošinātu redzamību ne tikai tradicionālajās meklētājprogrammās kā Google un Bing, bet arī populārākajās sociālo mediju un video pārlūkošanas platformās, uzņēmumiem savā SEO stratēģijā jāiekļauj "meklēt visur" optimizācija (ang. Search everywhere optimization), kas nozīmē satura optimizēšanu, lai tas būtu atrodams jebkurā platformā, kur lietotāji varētu meklēt informāciju. Šī pieeja ietver ne tikai atslēgvārdu izpēti un satura optimizāciju, bet arī specifisku stratēģiju izstrādi atbilstoši platformām.

Mobile-first stratēģija: Mobilajām viedierīcēm draudzīgs saturs kā prioritāte

Freepik.com/ nensuria

Ņemot vērā mobilo viedierīču dominējošo lomu mūsdienu pasaulē, mobile-first stratēģija kļūst arvien svarīgāka. Saskaņā ar dažādiem pētījumiem pirkumi, kas veikti no mobilajām ierīcēm, veido vairāk nekā pusi no visiem tiešsaistes darījumiem, līdz ar to ir svarīgi pielāgot digitālā mārketinga stratēģiju tā, lai efektīvi sasniegtu klientus, kas dod priekšroku šīm viedierīcēm. Tas nozīmē optimizēt tīmekļa vietnes un lietotnes, lai tās ātri ielādētos un būtu viegli lietojamas mazākos ekrānos.

Mobile-first stratēģija ietekmē arī SEO, proti, Google prioritizē tīmekļa vietnes, kas ir optimizētas mobilajām ierīcēm. Papildus tam jāatceras, ka arī īsformāta video saturs, kas gūst arvien lielāku popularitāti, galvenokārt tiek patērēts no viedtālruņiem. Zīmoliem jāizmanto šī iespēja un jāpielāgo savas mārketinga stratēģijas, lai sasniegtu auditoriju mobilajās ierīcēs, izmantojot saistošus un informatīvus īsformāta video.

Secinājums – lai gūtu panākumus, esi gatavs pārmaiņām!

Kā redzams, 2025. gads digitālajā mārketingā solās būt aizraujošs un izaicinājumiem bagāts. Pievērs uzmanību MI un mašīnmācīšanās iespējām, koncentrējies uz personalizētu klientu pieredzi un radi saistošu video saturu, lai izveidotu spēcīgas attiecības ar klientiem. Adaptē SEO stratēģiju, lai tā atbilstu "meklēt visur" optimizācijas principiem, un ievies daudzkanālu mārketinga pieeju, lai parūpētos par stabili augošu klientu loku. Vienlaikus atceries par ētiska mārketinga praksi, pievēršot uzmanību datu privātumam, lai veidotu uzticamu un ilgtstpējīgu zīmolu. Un, protams, regulāri seko līdzi digitālā mārketinga aktualitātēm un esi soli priekšā konkurentiem!

Parūpējies par sava uzņēmuma konkurētspēju, sazinoties ar mūsu pieredzējušajiem digitālā mārketinga speciālistiem! Mājaslapas izstrāde un uzturēšana, e-komercija, SEO, profesionāla satura veidošana sociālajos medijos, biznesa profili Google un Latvijas populārākajos medijos un vēl virkne citu efektīvu mārketinga instrumentu biznesa veiktspējai – palīdzēsim piemeklēt tieši tavam uzņēmumam piemērotākos risinājumus atbilstoši aktuālajām tendencēm!

24 skatījumi0 komentāri

Jaunākie ieraksti

Skatīt visu

Comments


bottom of page