top of page
Writer's pictureLatvijas Tālrunis

5 efektīvas līdu ģenerēšanas stratēģijas tavam biznesam

Neatkarīgi no tā, vai darbojies B2B jomā, vai pārdod produktus vai pakalpojumus B2C klientiem, ikviena uzņēmuma attīstībā būtisks process ir līdu ģenerēšana – viens no galvenajiem soļiem stabilas klientu bāzes veidošanā un paplašināšanā. Kā piesaistīt potenciālos klientus, lai izveidotu ar viņiem lojālu ilgtermiņa sadarbību? Turpinājumā – piecas efektīvas stratēģijas, kas var palīdzēt tavam uzņēmumam ģenerēt kvalitatīvus līdus!

socialo-tiklu-tendences

…bet vispirms – kas ir līdu ģenerēšana?

Kas ir līdi? Tie ir potenciālie klienti, kuri izrādījuši interesi par tavu uzņēmumu, preci vai pakalpojumu, atstājot savu kontaktinformāciju uzņēmuma mājaslapā, sazinoties čatā vai pierakstoties jaunumu saņemšanai, taču vēl nav pieņēmuši lēmumu par pirkumu. Proti, līdi jeb potenciālie klienti kopumā ir ieinteresēti uzņēmuma piedāvājumā, bet viņus vēl ir jāpārliecina to nopirkt.

Kas ir līdu ģenerēšana? Tas ir process, kurā tiek radīta patērētāju interese par produktu vai pakalpojumu ar mērķi pārvērst šo interesi par pirkumu vai darījumu. Līdu ģenerēšanas procesā tiek identificēta mērķauditorija, kam ir saistošs uzņēmuma piedāvājums, un veidota potenciālo klientu bāze – apkopota viņu kontaktinformācija, vecums, atrašanās vieta un citi dati, kas ir svarīgi tālākajām pārdošanas aktivitātēm. Iegūt uzticību, izcelt priekšrocības un ieinteresēt ar precēm un pakalpojumiem – galvenais līdu ģenerēšanas uzdevums.

Kas ir līdu ģenerēšanas stratēģijas? Tās ir dažādas mārketinga taktikas, ko pielieto, lai rosinātu patērētājos interesi par uzņēmuma piedāvājumu un raisītu vēlmi dalīties ar savu kontaktinformāciju tālākai saziņai un iespējamai sadarbībai. Efektīva līdu ģenerēšanas stratēģija palīdz palielināt klientu bāzi, uzlabot mārketinga kampaņu efektivitāti, paaugstināt zīmola atpazīstamību, stiprināt reputāciju, kā arī audzēt pārdošanas apjomus un uzņēmuma ieņēmumus.

Raksta turpinājumā iepazīstinām ar dažām efektīvākajām līdu ģenerēšanas stratēģijām.

Landing lapa

Landing lapas jeb piezemēšanās lapas ir viens no pamata instrumentiem līdu ģenerēšanā – tās sniedz uzņēmumiem iespēju atstāt labu pirmo iespaidu un piesaistīt savas mērķauditorijas uzmanību. Atšķirībā no uzņēmuma mājaslapas landing lapas fokusā ir konkrēts piedāvājums un tās mērķis ir pārliecināt apmeklētājus veikt vienu tev nepieciešamo darbību. To panāk ar skaidru un kompaktu vēstījumu un tam sekojošu labi pamanāmu un pārliecinošu aicinājumu uz darbību jeb CTA (ang. Call-to-action). CTA ir poga, saite vai frāze, kas mudina vietnes apmeklētājus veikt noteiktu darbību, sākot no reģistrēšanās informatīvā izdevuma saņemšanai un beidzot ar pirkuma veikšanu. CTA mērķis ir virzīt apmeklētājus pa pārdošanas tuneli, rezultātā pārvēršot tos par maksājošiem klientiem. Var teikt, ka CTA ir kā tilts starp līdu piesaistīšanu un pirkuma darījuma noslēgšanu. Tam, ko svarīgi ņemt vērā attiecībā uz CTA, pievērsīsimies nedaudz vēlāk.

Bet, atgriežoties pie landing lapas kā līdu ģenerēšanas instrumenta – svarīgi saprast, ka pastāv būtiska atšķirība starp pārdošanas landing lapu un tādu, kas izveidota potenciālo klientu informācijas apkopošanai. Līdu ģenerēšanas landing lapa ir pārdošanas tuneļa sākumposms, kur klienti ievada savu informāciju apmaiņā pret kādu ieguvumu. Šī informācija parasti ietver lapas apmeklētāja vārdu, e-pastu, uzņēmuma nozari, tālruņa numuru, uzņēmuma lielumu un citus datus, kas palīdz noskaidrot, vai konkrētais līds ir atbilstošs, lai ar to tālāk strādātu, pietuvinot pārdošanas ceļa beigu posmam, kur līds kļūst par klientu.

Aicinājums uz darbību jeb CTA

Ne tikai landing lapa, bet arī mājaslapa var ģenerēt tavam uzņēmumam līdus, atliek vien stratēģiski izvietot rīcības aicinājumus jeb CTA vietās, kur pastāv vislielākā iespējamība, ka apmeklētājs uz tās uzklikšķinās.

Piemēram, produktu vai pakalpojumu sadaļā var iekļaut CTA, kas piedāvā bez  maksas un bez saistībām izmēģināt tavu piedāvājumu vai aicinājumu pieteikties bezmaksas konsultācijai – protams, apmaiņā pret kontaktinformāciju. Savukārt blogā var iekļaut aicinājumu pierakstīties uz jaunāko rakstu saņemšanu – tā iegūsi potenciālā klienta e-pastu. Galvenais, lai aicinājums ir labi pamanāms, skaidrs un vienkāršs, kodolīgā un saprotamā valodā nosaucot vēlamo darbību un pārliecinot to veikt. Spēcīgs motivators, lai pārliecinātu apmeklētāju noklikšķināt uz CTA, var būt steidzamības sajūta, liekot saprast, ka piedāvājums pieejams ierobežotu laiku. Atceries, ka tavs galvenais mērķis ir piesaistīt potenciālos klientus, tas ir, iegūt viņu kontaktus vai cita veida informāciju, ko vari izmantot tālākajām pārdošanas aktivitātēm.

E-pastu mārketings

Foto: Freepik.com/ rawpixel.com

E-pastu mārketings ir efektīva metode klientu sasniegšanai un komunikācijas uzturēšanai. Tas ne tikai pozitīvi ietekmē mājaslapas apmeklētību, bet arī sekmē pārdošanas rezultātus. Saskaņā ar statistiku gandrīz 60% patērētāju atzīst, ka e-pasta mārketings ietekmē viņu lēmumus par pirkumiem. Savukārt 80% apgalvo, ka, visticamāk, veiktu pirkumu, ja saņemtu personalizētu e-pastu no uzņēmuma.

Ar e-pasta mārketinga palīdzību var viegli atšķirt augstas kvalitātes līdus no tiem, kuri nav noskaņoti tālākai sadarbībai. Līdi, kuri mijiedarbojas ar e-pasta ziņojumiem, atverot tos un noklikšķinot uz tajos ietvertajām saitēm, ar lielāku iespējamību kļūs par uzņēmuma klientiem, tāpēc ir vērts saziņai ar tiem ieguldīt vairāk laika, enerģijas un resursu. Piemēram, tiklīdz mājaslapas apmeklētājs ir atstājis savu kontaktinformāciju tiešsaistes veidlapā, tu vari parūpēties par to, lai viņš nekavējoties saņem automātisku e-pasta ziņojumu, kas vēl vairāk iekustinās viņa interesi par tavu produktu vai zīmolu. Ziņojumā var būt iekļauts kāds atlaižu kupons, ekskluzīvs bezmaksas informatīvais materiāls, uzaicinājums uz gaidāmo vebināru u. tml.

Tiešsaistes čats

Tiešsaistes jeb live čats ļauj lietotājiem viegli uzdot jautājumus par taviem produktiem vai pakalpojumiem, kamēr viņi pārlūko tavu vietni. Ar tā palīdzību vari novērst risku, ka apmeklētājs padosies un pametīs tavu lapu, tā arī nespējot atrast vajadzīgo informāciju. Tas ir lielisks veids, kā piesaistīt apmeklētāja uzmanību jau brīdī, kad viņš iepazīstās ar tavu uzņēmumu. Turklāt iespēja uzdot jautājumus reāllaikā rada priekšstatu, ka tavā uzņēmumā ir augstas kvalitātes klientu apkalpošana un tev ir svarīga klientu apmierinātība – šīs ir priekšrocības, kas palīdz izcelties starp konkurentiem. Un, protams, live čats ir arī iespēja uzlabot pārdošanas rezultātus un iegūt datus līdu ģenerēšanai, mudinot apmeklētājus atstāt savu kontaktinformāciju – vārdu, e-pasta adresi, tālruni u. c., kas ļaus turpināt komunikāciju.

Satura mārketings

Foto: Freepik.com/ freepik

Cilvēki vairāk uzticas tiem zīmoliem, kuri piedāvā noderīgu un interesantu informāciju. Tāpat kvalitatīvs saturs uzņēmuma mājaslapā, sociālajos tīklos un citās uzticamās vietnēs notur potenciālo klientu interesi un palīdz pieņemt lēmumu par pirkumu, tāpēc satura mārketings ir viena no efektīvākajām līdu ģenerēšanas stratēģijām. Taču svarīgi, lai saturs tiktu veidots ar mērķi sniegt maksimāli plašu un noderīgu informāciju, nevis vienkārši, lai piepildītu mājaslapu vai radītu ilūziju par uzņēmuma aktivitāti interneta vidē, – tikai tad tas strādās uzņēmuma labā.

Lai ģenerētu līdus, var veidot līdu magnētus – izteikt piedāvājumus, no kuriem potenciālais klients nevar atteikties, proti, apmaiņā pret e-pastu vai citu kontaktinformāciju piedāvājot kādu ieguvumu, piemēram, iespaidīgu atlaidi pirkumam e-veikalā vai bezmaksas piekļuvi vērtīgam saturam, kas pieejams tikai reģistrētiem lietotājiem.

Tāpat līdu ģenerēšanai palīdz bloga raksti, vebināri, video, infografikas, publikācijas sociālajos tīklos… Sniedzot potenciālajiem klientiem jaunas zināšanas, izcelsi sevi kā ekspertu, veicinot uzticēšanos un lojalitāti mērķauditorijas vidū, kas var transformēties ciešā ilgtermiņa sadarbībā.

Šīs ir tikai dažas no populārākajām stratēģijām, taču iesakām izpētīt arī citas iespējas, lai atrastu tās, kas vislabāk atbilst tavam uzņēmumam. Necenties realizēt visas stratēģijas, kas pirmajā brīdī šķiet piemērotas. Sāc ar vienu līdz trim pieejām, īsteno tās, novērtē rezultātus un pieņem apzinātu, datos balstītu lēmumu par metodēm, kas strādā vislabāk un kuras vērts izmantot arī turpmāk.

Starp citu, par jaudīgu instrumentu līdu ģenerēšanai var kļūt arī tavas mājaslapas platforma, tomēr svarīgi, lai tā iekļautu funkcijas, kas šo uzdevumu ne vien padara iespējamu, bet ļauj to izdarīt vienkārši, ātri un efektīvi.

Piemēram, WIX platformā, ko izmanto vairāk nekā 200 miljoni lietotāju pasaulē un kas pēc PCMag.com – autoritātes tehnoloģiju jomā – vērtējuma ir numur 1 mājaslapu izstrādes platforma pasaulē, iespējams realizēt gan iepriekš minētās stratēģijas, gan arī eksperimentēt ar daudziem citiem līdu ģenerēšanas paņēmieniem, tādiem kā automatizācijas, kur iespējams klientiem izveidot automātisku ziņu e-pastā,  uznirstošajā logā (angl. pop-up)  vai čatā. Tāpat WIX platformā integrēts tāds instruments kā klientu pārvaldības sistēma jeb CRM, kas automātiski veido klientu sarakstus, palīdzot izveidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem, un bez kura līdu ģenerēšana nav iedomājama. WIX platformā līdu ģenerēšanai iespējams izmantot vēl virkni citu opciju, jo platforma nodrošina plašu papildus pievienojamo lietojumprogrammu klāstu, lai padarītu tavu mājaslapu par maksimāli jaudīgu palīgrīku biznesa izaugsmē!

Sazinies ar mums un uzzini vairāk par mājaslapas iespējām!

Daudz noderīgas informācijas atradīsi arī šajos blogos:

104 views0 comments

Comments


bottom of page