top of page
Writer's pictureLatvijas Tālrunis

2024. gada tendences digitālajā mārketingā jeb – kā veicināt biznesa izaugsmi jaunajā gadā?

Updated: Jan 5

Tuvojoties gadu mijai, liela daļa no mums arvien biežāk apdomā savas apņemšanās jaunajā gadā. Šis noteikti ir piemērots laiks, lai padomātu arī par to, ko darīt sava biznesa attīstības labā. Īpaši tāpēc, ka saskaņā ar dažādiem informācijas avotiem 2024. gads – Pūķa gads – tiek aprakstīts kā labvēlīgs pārmaiņu, izaugsmes un jaunu ideju gads. Vienlaikus jāņem vērā arī ekonomikas prognozes – 2024. gadā ekonomisti paredz ekonomiskās nenoteiktības turpināšanos, kas ir vēl viens būtisks iemesls parūpēties par sava uzņēmuma stabilitāti. Kā stiprināt uzņēmuma konkurētspēju un vieglāk sasniegt biznesa mērķus jaunajā gadā? Lūk, neliels ieskats nākotnē – digitālā marketinga tendences 2024. gadā, ko vērts zināt un izmantot sava biznesa izaugsmes veicināšanai!

Mākslīgais intelekts

Pētījums liecina, ka mākslīgā intelekta (AI – artificial intelligence) izmantošana pēdējo piecu gadu laikā ir pieaugusi vairāk nekā divas reizes un, salīdzinot ar 2018. gadu, jau vairāk nekā puse jeb 52% aptaujāto uzņēmumu novirza vairāk nekā 5% uzņēmuma budžeta mākslīgā intelekta rīku ieviešanai un attīstībai, bet 63% uzņēmumu tuvāko gadu laikā plāno palielināt investīcijas mākslīgajā intelektā. Un tas ir loģiski, jo mākslīgā intelekta rīki ļauj optimizēt ne tikai uzņēmumu rutīnas darba procesus un uzlabot produktivitāti, bet arī efektīvāk piesaistīt mērķauditoriju un mijiedarboties ar to – sākot no čata robotiem, kas nodrošina tūlītēju klientu atbalstu, līdz pat analītikai, kas ļauj analizēt klientu uzvedību, atbilstoši optimizēt mārketinga kampaņas un paaugstināt pārdošanas rezultātus. Ņemot vērā AI straujo attīstību, paredzams, ka tā popularitāte un pielietošanas iespējas augs arī turpmāk, tāpēc uzņēmējiem pavisam noteikti ir vērts integrēt mākslīgo intelektu sava biznesa attīstības stratēģijā – investīcijas AI tehnoloģijās nozīmē investīcijas arī biznesa izaugsmē. Vienlaikus jāsaprot, ka AI, īpaši satura izstrādes jomā, ir tikai palīginstruments – tas nevar pilnībā aizstāt cilvēka darbu un nevar nodrošināt 100% ticamu un kvalitatīvu saturu, bet gan var kļūt par noderīgu papildu rīku, kas, pareizi pielietots, var palīdzēt uzlabot darba rezultātu.

Balss meklēšana

Balss meklēšanas lietotāju skaits 2022. gadā sasniedza 123.5 miljonus, bet 2023. gadā – 125,2 miljonus. Ik mēnesi, izmantojot balss vaicājumus, informāciju meklē vairāk nekā viens miljards lietotāju. Ņemot vērā statistikas datus, paredzams, ka balss meklēšanas izmantošanas un tās ietekmes uz SEO pieaugums turpināsies ne tikai 2024. gadā, bet arī turpmāk. Meklējot informāciju, lietotāji arvien biežāk vēršas pie tādiem balss palīgiem kā Alexa, Siri un Google Assistant, tāpēc uzņēmumiem ieteicams pielāgot savu SEO stratēģiju, lai apmierinātu balss palīga lietotāju vajadzības. Tas nozīmē, ka, lai nodrošinātu balss meklēšanai draudzīgu saturu, ir vairāk jāfokusējas uz garajiem jeb long tail atslēgvārdiem, kā arī runas atpazīšanas un dabiskās valodas apstrādes tehnoloģijām, kas pārveido lietotāja dabisko runu jeb sarunvalodu atbilstošās komandās.

Balss meklēšana ir mainījusi veidu, kā cilvēki mijiedarbojas ar meklētājprogrammām. Tā vietā, lai ar roku ievadītu vaicājumu meklētājā, lietotāji var vienkārši uzdot jautājumu savai viedierīcei, un balss palīgs sniegs atbilstošāko atbildi. Kāpēc uzņēmumiem būtiski ņemt vērā šo meklēšanas paradumu tendenci? Jo, optimizējot saturu meklēšanai ar balsi, izmantojot sarunvalodu un atbildot uz lietotāju bieži uzdotiem jautājumiem, uzņēmumi var ievērojami palielināt savas iespējas parādīties augstāk Google meklēšanas atlases rezultātos un piesaistīt balss palīga lietotāju uzmanību. Satura optimizēšana meklēšanai ar balsi ir viens no svarīgākajiem SEO faktoriem, lai celtu mājaslapas pozīcijas Google. Svarīgi piebilst, ka mājaslapām latviešu valodā vēl ir laiks, lai optimizētos, jo pagaidām gan balss meklēšana, gan viss, kas saistīts ar mākslīgo intelektu, vairāk skar saturu angļu valodā.

Privātums

Datu konfidencialitātes jautājums pēdējos gados tiek apspriests arvien aktīvāk. Taču 2024. gadā datu izmantošana un lietotāju privātuma aizsardzības nodrošināšana kļūs vēl svarīgāka.

ASV tehnoloģiju gigants “Apple” līdz ar iOS 14.5 atjauninājumu ir radījis būtiskas pārmaiņas e-komercijā, ierobežojot visām App Store lietotnēm piekļuvi IDFA (The Identifier for Advertisers – reklāmas identifikators). Tagad lietotāji paši pieņem lēmumu par to, vai viņi vēlas atklāt savus datus, lai saņemtu personalizētas reklāmas. Pastāv iespēja, ka arī Android operētājsistēmas lietotāji var sagaidīt līdzīgas izmaiņas.

Turklāt 2024. gadā arī Google oficiāli pārtrauks atbalstīt trešo pušu sīkfailus savā pārlūkprogrammā Chrome ar mērķi uzlabot lietotāju datu privātumu. Tāpat arī Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR), kas stājās spēkā jau tālajā 2018. gadā, paredz, ka uzņēmumiem pirms lietotāju datu ievākšanas un izmantošanas ir jāsaņem nepārprotama personas piekrišana. Tāpēc uzņēmumiem ir jādomā par citiem veidiem, kā iegūt datus par savu mērķauditoriju. Dažas noderīgas rekomendācijas atradīsi šeit.

Personalizēts mārketings

2024. gadā būtiska nozīme būs arī personalizētai pieredzei. Patērētājiem kļūstot arvien zinošākiem un prasīgākiem, arī uzņēmumiem ir jāpielāgo savs vēstījums tā, lai tas atbilstu mērķauditorijas individuālajām vēlmēm un vajadzībām. Personalizēšana uzlabo klientu pieredzi un veicina lojalitāti un reklāmguvumus, tāpēc uzņēmumiem ieteicams mainīt masveida mārketinga domāšanas veidu, vairāk fokusējoties uz individuālas pieredzes veidošanu saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem. Te palīdzēs rūpīga mērķauditorijas izpēte, lai izprastu tās uzvedību, intereses, pirkumu vēsturi. Apkopojot un analizējot analītikas datus, varēs veiksmīgi piemeklēt efektīvāko stratēģiju produktīvai komunikācijai ar savu mērķauditoriju.

Starp citu, ir vērts padomāt par to, kā uzlabot lietotāju pieredzi ne tikai tiešsaistē, bet arī bezsaistes režīmā. Iedomājies, ka ieej veikalā, kur pārdevējs jau zina tavas vēlmes un iepriekšējos pirkumus un var sniegt tev personalizētus ieteikumus un piedāvājumus. Piekritīsi taču, ka tas krietni uzlabotu tavu iepirkšanās pieredzi un arī ietaupītu tavu laiku? Personalizācija bezsaistē ir efektīvs veids, kā veicināt klientu lojalitāti un palielināt atkārtotu pirkumu un pozitīvu atsauksmju saņemšanas iespējamību.

Video saturs

Lai gan video mārketings nav jaunums, tā nozīme, pateicoties TikTok, YouTube Shorts un līdzīgām īso video platformām, biznesā turpinās pieaugt. Šāda satura īslaicīgais raksturs apvienojumā ar tā vizuālo pievilcību lieliski saskan ar mūsdienu interneta lietotāju sarūkošo uzmanību. Tieši tāpēc zīmoli arvien vairāk izmanto īsas formas videoklipus ne tikai reklāmām, bet arī stāstu veidošanai, jaunu produktu prezentācijām un pat klientu atsauksmēm. Vairāk par to, kā video var palīdzēt biznesam, lasi šeit.

Sociālā komercija

2024. gadā aktuāla tendence būs arī sociālā komercija – sociālo tīklu un e-komercijas kombinācija, kas padarīs iepirkšanos lietotājiem vēl ātrāku un vienkāršāku. Tādēļ zīmoliem vērts integrēt sava e-veikala katalogu sociālajos tīklos, ļaujot lietotājiem iegādāties produktus tieši tur, kur viņi ik dienu uzturas. Sociālie tīkli gan nekļūs par tiešsaistes veikaliem, bet kalpos kā lieliska platforma, kur demonstrēt savus produktus un padarīt iepirkšanos patērētājiem ērtāku.

Iesaistošs un interaktīvs saturs

Arī 2024. gadā lietotāji novērtēs interaktīvu saturu, kas veicina mijiedarbību un efektīvi notur uzmanību. To apliecina arī “Mediafly”, Čikāgas tehnoloģiju uzņēmuma, pētījums, kurā secināts, ka interaktīvais saturs piesaista uzmanību par 52,6% vairāk nekā statisks saturs, kā arī tas ļauj ilgāk noturēt potenciālo klientu mājaslapā; pētījumā noskaidrojies, ka statisko saturu aplūko vidēji 8,5 minūtes, bet interaktīvo saturu – 13 minūtes. Piemēram, nekustamo īpašumu uzņēmumi nereti integrē savās mājaslapās 3D tūres, ar kuru palīdzību lietotāji var jebkurā sev ērtā laikā aplūkot potenciālo dzīves vai darba vietu. Lietotājiem patīk arī kalkulatori un līdzīgi instrumenti, kas ļauj veikt aprēķinus. Piemēram, finanšu iestādes var piedāvāt aprēķināt ikmēneša maksājumus par mājokļa aizdevumu, automašīnu riepu tirgotāji var integrēt mājaslapā rīku, ar kura palīdzību piemeklēt sev piemērotākās riepas, u. tml. Visbeidzot – labs veids, kā iegūt potenciālo klientu kontaktinformāciju, ir viktorīnas un aptaujas.

Rezumējot – 2024. gadā būs aktuāli un efektīvi tie pārdošanas veicināšanas paņēmieni, kas fokusēsies uz patērētāju individuālajām vajadzībām, interesēm un paradumiem, ies roku rokā ar mūsdienu tehnoloģiju straujo attīstību, tai skaitā pieaugošo mobilo viedierīču izmantošanu, un nepārkāps lietotāju privātuma robežas. Vienlaikus jāatceras, ka tendencēm raksturīgi mainīties, tāpēc svarīgi regulāri sekot līdzi aktualitātēm un nekavēties ar savas mārketinga stratēģijas optimizēšanu, kas ļaus gūt un saglabāt priekšroku attiecībā pret konkurentiem.

Sazinies ar mums un uzzini par iespējām, kā tieši tu vari stiprināt sava uzņēmuma mārketinga stratēģiju un paplašināt lojālo klientu loku!

298 views0 comments

Comments


bottom of page